Axelssons Turisttrafik, Västerås

Startat av Peter Öden, 17 oktober 2018, 16:19:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Har en del funderingar kring inv.nr på en del bussar.

SBH anger AX 12 som BSJ 429 Volvo 9700 2018, XYK 254 Bova Futura 2006 har oxå detta nummer ?

Liksaså RFE 364 Setra S 515 HD 2018 anger SBH AX 5 men även där är ett ? för AX 5 torde ju vara EFW 222 MAN Lion´s Coach.

De fyra MB 0 350 som kom från Swebus Express som är Flixbussdesignade, har de några inv.nr ?


Mvh Peter Ö

Ersa

Skriv in de personliga skyltbeteckningarna direkt i Bilregistret, så får du svaren. Går bra både med och utan mellanslag efter AX.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Göran Nilsson

EFW222 gick i vart fall i våras i Swebus-färgsättning men märkt Axelssons Turisttrafik samt med "vanligt" reg-nummer, dvs inte med personlig skylt.
/ GNl

Carl Eric

Citat från: Peter Öden skrivet 17 oktober 2018, 16:19:15 PM

De fyra MB 0 350 som kom från Swebus Express som är Flixbussdesignade, har de några inv.nr ?


Av vad jag har sett har de bokstäver påklistrade på framdörren märkta "F1" osv. Men alltså ingen personlig skylt.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!