Bussflytt hit och dit + linje 405 (SL)

Startat av Mackan05, 16 oktober 2018, 22:54:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Citat från: Bussmicke skrivet 19 oktober 2018, 00:50:31 AM
Vadå skitbussar?
Vad är det för dumheter? Synd att de försvinner , hade hellre sett såna än alla MAN.

Udda vagnstyp hos Keolis brukar betyda problem, jag har bara kört dom en gång men föredrar MAN alla dagar i veckan som förare.

//R

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 17 oktober 2018, 18:29:48 PM
7474-7478 är sålda till utlandet, 7474 är redan tagen ur trafik, de andra har nog bara dagar kvar...



Bifogar en bild på 7474 som inte längre finns kvar i SL-trafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: homer skrivet 18 oktober 2018, 16:41:41 PM
1 Det är skitbussar
2 Leasingen går går ut 1 november
3 finns inget behov av bussarna längre då man har ersatt många kortvagnar med ledbussar i innerstaden

Inget behov i innerstan nä, men ute i länet?

Robert Brink

Citat från: virtual1 skrivet 21 oktober 2018, 08:01:31 AM
Inget behov i innerstan nä, men ute i länet?

Gasbussar, så ganska begränsade områden som dom kan rulla i. Dessutom är dom väldigt mycket stadsbuss, har för mig att dom inte gör mer än 75-80km/h pga utväxlingen.  Och återigen en udda vagnstyp hos KEOLIS i Stockholm. Visst har man en hel del Scania i flottan, men inte dessa Omnicity kortvagnar som drivs med gas. Blir enklare för verkstäderna om Gas = MAN skulle jag tro.

//R

J0han

Citat från: Robert Brink skrivet 21 oktober 2018, 12:26:42 PM
Gasbussar, så ganska begränsade områden som dom kan rulla i. Dessutom är dom väldigt mycket stadsbuss, har för mig att dom inte gör mer än 75-80km/h pga utväxlingen.  Och återigen en udda vagnstyp hos KEOLIS i Stockholm. Visst har man en hel del Scania i flottan, men inte dessa Omnicity kortvagnar som drivs med gas. Blir enklare för verkstäderna om Gas = MAN skulle jag tro.

//R

7474 va ostrypt ett tag och gjorde iaf 110.


Ulf Berlin

#20
7474-7478 fanns en god tid på Lidingö och en gasanläggning byggdes vid den"nya"depån.

7474 på linje 233 vid Larsbergs station 2013-09-17
Idag går linjen endast några skolturer/dag och hållplatsen är tillfälligt indragen p g av broarbeten.
Dessa vagnar var svåra invändigt och hade få konstiga sittplatser och inget bra att åka med/i./Ulf