77xx-vagnar som är kvar i Råsta (Arriva) - 13 oktober 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 13 oktober 2018, 17:23:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Det verkar som en del 77xx-ledvagnar är kvar i Råsta och inte har flyttats till Märsta eller Norrort.
Arriva 7763 syntes i dag på "Råstalinje" 540.

Notera skyltningen som inte verkar vara intrimmad för SL-trafiken. Märkligt då vagnen befunnit sig i SL-trafiken sedan nyleverans.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 oktober 2018, 17:23:40 PM


Det verkar som en del 77xx-ledvagnar är kvar i Råsta och inte har flyttats till Märsta eller Norrort.
Arriva 7763 syntes i dag på "Råstalinje" 540.

Notera skyltningen som inte verkar vara intrimmad för SL-trafiken. Märkligt då vagnen befunnit sig i SL-trafiken sedan nyleverans.

Kanske har man låtit byta skylten och inte fixat det till 100%....?
7763 är för övrigt en av de som var tågfolierade för Saltsjöbanan.

buskörare

Nobina Norrtälje har flera olika varianter på skyltning, även detta på bussar jag antar är köpta för SL-trafiken från början. Vissa tror jag varit redan från de var nya?
Jaja, inget är väl perfekt antar jag.

Lars-Håkan_E

Det är lätt att det blir fel skyltfil och då kan det bli väldigt spännande resultat, detta som visas tillhör de mer marginella felen :-)

Fredrik Gelin

Detta med skyltfil är ett bekymmer, men jag har oftast upplevt det när man bytt chip i Mobitecs skyltskåp av liknande modell som den på bilden.
Det är inte alltid helt enkelt att hitta rätt chip till äldre skyltar vilket som sagts ovan kan få intressanta effekter när det blir fel font i skylten.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Tack för era svar! Då har vi förklaringen.

Ja, det finns ju betydligt värre exempel på skyltning där t ex bara en bråkdel av destinationen syns.

Gällande bildexemplet ger ju denna skyltning bra info till resenärerna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.