Huvudmeny

Keolis 7457

Startat av Fredde, 20 september 2018, 18:36:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Numera grönare än grönast... 8)


homer


virtual1

Citat från: homer skrivet 20 september 2018, 19:22:26 PM
såld till Skåne?

Fortfarande reggad på Keolis, färgen är fel för Skåne, det där liknar den gamla gröna men inte deras nya ljusgröna

Karsten

Här går det undan! Var väl inte mer än en vecka sedan jag körde dit den, då i patinerad röd lack.

homer

Citat från: Karsten skrivet 20 september 2018, 21:36:52 PM
Här går det undan! Var väl inte mer än en vecka sedan jag körde dit den, då i patinerad röd lack.

då vet du givetvis var den ska?

Ersa

Hoppas inte svaret kommer för tidigt frän någon insatt. Det är lite kul med tankeverksamhet innan. :)

Karsten

Citat från: homer skrivet 20 september 2018, 21:47:31 PM
då vet du givetvis var den ska?

Jag vet bara att någon berättade det, men att jag senare valde att glömma det. :)


Walter

Jag tycker den verkar mitt emellan de två Skåne nyanserna. Kanske ska den utanför Sverige?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buzzlover

Ja GUB skulle ju vara ett alterntiv, men färgen känns för "mintig" för att vara GUB...
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Gano

Citat från: virtual1 skrivet 20 september 2018, 20:41:05 PM
Fortfarande reggad på Keolis, färgen är fel för Skåne, det där liknar den gamla gröna men inte deras nya ljusgröna

Om den ska till en Skånsk stad där bussarna är mörkgröna blir den också i den färgen. Skånetrafiken vill inte ha uppstickare i trafiken.

homer

Tallinn kan ju också vara ett alternativ, där är de väl gröna bussar

Mr.Omsi

Citat från: homer skrivet 21 september 2018, 16:15:08 PM
Tallinn kan ju också vara ett alternativ, där är de väl gröna bussar

De har bytt och börjat med en mycket ljusare form av mintgrön och vitt

virtual1

Citat från: Gabriel N skrivet 21 september 2018, 10:43:16 AM
Om den ska till en Skånsk stad där bussarna är mörkgröna blir den också i den färgen. Skånetrafiken vill inte ha uppstickare i trafiken.

Öööööh, fast det finns ju ganska många uppstickare i Malmö kvar sen nåt år....puss

Gano

Citat från: virtual1 skrivet 22 september 2018, 00:23:01 AM
Öööööh, fast det finns ju ganska många uppstickare i Malmö kvar sen nåt år....puss

Menade att ifall den ska till städer med bara mörkgröna bussar (Lund/Helsingborg) blir den också i den färgen. Skånetrafiken är så petiga med allt möjligt.

Mikael T Nilsson

Intressant! Tack för fin bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.