Arriva 8107 i olika färgsättning med ett halvårs mellanrum - april & sep 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 17 september 2018, 17:31:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer bilder på Råstavagn Arriva 8107, som bytt färg under året. Först stomlinjeblå, på linje 179, vid Spånga stn i april.



Sedan "nylackad" i SL-rött på "systerlinje" 514, vid Rinkeby centrum. Bakom syns en av efterträdarna till Råstas B9S (i serien 8101-13) i stomlinjetrafiken, linje 179, en MAN-ledbuss.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Trevliga bilder! Passar också på att "låna" denna tråd lite och visar en bild på Arriva 8168 som jag tog i fredags. Den blänkte som om den precis kommit ur lackboxen men vad jag kan se har den inte varit blå tidigare.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 18 september 2018, 10:31:36 AM
Trevliga bilder! Passar också på att "låna" denna tråd lite och visar en bild på Arriva 8168 som jag tog i fredags. Den blänkte som om den precis kommit ur lackboxen men vad jag kan se har den inte varit blå tidigare.


Tack så mycket Oskar! Och tack för bilden!
Det stämmer att 8168 inte var blå innan den exteriöra uppfräschningen.
I 816x-serien är/var endast 8161, 8163 & 8164 blå.

Det handlar kanske om en generell uppfräschning av Norrorts B9:or som kanske ska leva kvar fram till entreprenörsbytet 2021.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 18 september 2018, 17:16:05 PM
Tack så mycket Oskar! Och tack för bilden!
Det stämmer att 8168 inte var blå innan den exteriöra uppfräschningen.
I 816x-serien är/var endast 8161, 8163 & 8164 blå.

Det handlar kanske om en generell uppfräschning av Norrorts B9:or som kanske ska leva kvar fram till entreprenörsbytet 2021.

8162 också.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.