UL-bussar i Sigtuna - 13 september 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 13 september 2018, 23:13:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Buzzlover skrivet 16 september 2018, 14:33:22 PM
Har alltid varit nyfiken, varför valde man att de skulle fortsätta vara reggad på KR å inte på operatören som fick de?

Gissningsvis har det något att göra med att innevarande avtal med UL är skrivet med enbart KR Trafik, och inte med underentreprenörerna man delade ut trafiken till efteråt.

Citat från: Ulf Berlin skrivet 19 september 2018, 18:44:34 PM
Har du pratat med KR?/Ulf

KR är ju idag en rätt liten aktör, som är helägt av Byberg & Nordin. Till och med deras postadress anges numera till Docksta, så det kanske snarare är B&N man ska fråga.

Bussmicke

Så viktigt var det inte för mig, har mest funderat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 22 september 2018, 21:51:14 PM
Så viktigt var det inte för mig, har mest funderat.

Frågan är bara vad en korrekt bildtext skulle vara till de båda bilderna. Det verkar vara KR-nr men båda tillhör Björks men har kopplingar till två andra bolag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 september 2018, 09:24:32 AM
Frågan är bara vad en korrekt bildtext skulle vara till de båda bilderna. Det verkar vara KR-nr men båda tillhör Björks men har kopplingar till två andra bolag.

Vanligast är väl att man tar uppgifter om nuvarande ägare (eller brukare på leasingfordon) från CBR och lägger i sin bildtext.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 23 september 2018, 09:36:42 AM
Vanligast är väl att man tar uppgifter om nuvarande ägare (eller brukare på leasingfordon) från CBR och lägger i sin bildtext.

Tack, det är så jag brukar göra. Men har du möjlighet att ge exempel på hur bildtexten borde sett ut ibdessa fall?
Det är oklart nöt man läser de olika inläggen.
T ex "KR-trafik 264" eller "Björks... e c"?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Lars-Håkan_E

KR Trafik är ju sedan flertal år ett dotter eller systerbolag till Björks o Bybergkoncernen, den aktuella bussen t.ex är köpt på kreditavtal från MB Finans med KR Trafik som köpare, då är det säkert enklast att fortsätta så eftersom bussen defacto fortfarande är i KR:s ägo.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 september 2018, 09:55:05 AM
Tack, det är så jag brukar göra. Men har du möjlighet att ge exempel på hur bildtexten borde sett ut ibdessa fall?
Det är oklart nöt man läser de olika inläggen.
T ex "KR-trafik 264" eller "Björks... e c"?

Jag vet inte om jag tycker att det är så oklart i Bilregistret.
JRW990 tillhör KR Trafik AB, i Docksta
TZA544 tillhör Björks Buss i Närke AB, i Kumla.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Men jag förstår fortfarande inte riktigt vad som blev svårt. Fick du fram andra ägaruppgifter i Bilregistret?

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 23 september 2018, 13:08:12 PM
Men jag förstår fortfarande inte riktigt vad som blev svårt. Fick du fram andra ägaruppgifter i Bilregistret?

Antagligen Svensk Busshistoria

Mikael T Nilsson

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 23 september 2018, 13:38:01 PM
Antagligen Svensk Busshistoria

Det stämmer. Det är alltid där jag tittar först om jag är osäker.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.