Huvudmeny

Arriva 7527

Startat av Fredrik Gelin, 10 september 2018, 21:29:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Arrivas 75xx-serie har åter börjat synas på lokallinjerna i Vallentuna som under våren och sommaren ofta körts med Volvo i 83xx-serien och VDL:er i 85xx-serien.

Den 4:e september stod 7527 och lastade för att avgå som 664 när kollegan 7792 passerade som 610.
Båda bussarna började sin karriär hos Keolis och togs i samband med E19- och E20-avtalen över av Arriva.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

ks

7527 siktades idag på Lundalinje 119! Så alltså var det bara ett lån över dagen :)
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Buzzlover

Citat från: ks skrivet 11 september 2018, 07:54:22 AM
7527 siktades idag på Lundalinje 119! Så alltså var det bara ett lån över dagen :)

Fast detta var ju den Fjärde september, igår gick den ju även i Okvista så den verkar ju lånas runt överallt, det faktum att den även är registrerad på Arrivas Huvudkontor kan ju också ha något med det att göra
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack för bilden! Intressant att Arriva lånar tillfälligt flyttar runt bussar mellan de olika depåerna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 september 2018, 12:17:12 PM
Tack för bilden! Intressant att Arriva lånar tillfälligt flyttar runt bussar mellan de olika depåerna.

Man kanske håller på att prova sig fram för att veta vilka som ska bort ihop med Märsta-avtalet? Jag förstår flyttarba runt Vallentuna eftersom det körs från Norrort men hör till Märsta, varför den är på andra ställen vette 18 dock  ???

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 11 september 2018, 12:42:31 PM
Man kanske håller på att prova sig fram för att veta vilka som ska bort ihop med Märsta-avtalet? Jag förstår flyttarba runt Vallentuna eftersom det körs från Norrort men hör till Märsta, varför den är på andra ställen vette 18 dock  ???

Ja, det låter sannolikt. Det krävs en hel del planering inför entreprenörsbyten.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

ks

Citat från: Buzzlover skrivet 11 september 2018, 08:05:11 AM
Fast detta var ju den Fjärde september, igår gick den ju även i Okvista så den verkar ju lånas runt överallt, det faktum att den även är registrerad på Arrivas Huvudkontor kan ju också ha något med det att göra
Tror inte det, då alla Lundas bussar står på Arrivas huvudkontor..
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss