Axelssons Turisttrafik, Västerås

Startat av Peter Öden, 10 september 2018, 09:43:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Följande bussar, fd. Swebus Express, har blivit överförda på Axelssons Turisttrafik AB i Västerås 18-09-03 i den nya Flixbusdesignen;

XKU 301 (3464), XKD 676 (3462), ETZ 792 (3451).

Mvh Peter Ö

j-a


virtual1

Citat från: Peter Öden skrivet 10 september 2018, 09:43:40 AM
Hej !

Följande bussar, fd. Swebus Express, har blivit överförda på Axelssons Turisttrafik AB i Västerås 18-09-03 i den nya Flixbusdesignen;

XKU 301 (3464), XKD 676 (3462), ETZ 792 (3451).

Mvh Peter Ö

Ah, då är det Axelssons i Flixbus regi som kommer köra alltså även mellan Eskilstuna och Västerås då kan man ana... - nån som vet linjenummer?

Carl Eric

Citat från: virtual1 skrivet 10 september 2018, 10:09:29 AM
Ah, då är det Axelssons i Flixbus regi som kommer köra alltså även mellan Eskilstuna och Västerås då kan man ana... - nån som vet linjenummer?

Jag tror inte att den linjen kommer att ingå i Flixbus linjenät, dels så finns inte Eskilstuna som val bland deras destinationer eller hållplatser på Flixbus hemsida. Sedan finns det också ett inlägg i Facebook-gruppen Forum Bussdepån med en bild på en avstripad ESL521, där det både förekommer uppgifter om att det är Nobina själva som har trafiken på den linjen (och att dubbeldäckarna således inte följde med i köpet) samt att det är Axelssons som bemannar bussarna.

Vet själv inte hur det ligger till, men man kan nog i alla fall utesluta att linjen ingår i Flixbus nätverk!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Walter

Den trafiken är väl dessutom upphandlad och därför kanske inte av Flixbuss intresse? Bussen kanske ska stripas i Nobina design framöver?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 10 september 2018, 10:09:29 AM
Ah, då är det Axelssons i Flixbus regi som kommer köra alltså även mellan Eskilstuna och Västerås då kan man ana... - nån som vet linjenummer?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.