Bergkvarabuss köper Kiviks Buss och Österlenbuss AB

Startat av Sundås, 03 september 2018, 13:56:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

http://www.barometern.se/kalmar/bergkvarabuss-forvarvar-bussbolag/?fb_action_ids=1857944284285860&fb_action_types=og.likes

Länken var öppen när jag postade iallafall.

Ännu mer "bolagsshopping" för Bergkvarabuss. I slutet av förra året förvärvades ju även BK Buss. Det går väl tänka sig att det är beställningstrafiken de är ute efter i första hand med dagens förvärv?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Alpus260SR

Tror snarare att det är skoltarfiken och tågersättningarna som de är ute efter. BKB har ju ett kontrakt med Arriva tåg om att ha ersättningsbussar i beredskap över hela skåne från den 9 december 2018 och då är det ju strategiskt bra att ha kapacitet i sydöstra skåne.

Bolagen tillhörde ju tidigare Sundspärlan och pengarna Boris fick för försäljningen hjälper väl honom att hålla liv i det bolaget en stund till innan resten försvinner.

S Svensson

#2
Tog Bergkvara över några fordon när de fick skoltrafik i Tranemo ? På några MB syns inget namn alls. Några röda  rester av dekal
(Jag antecknade inte vilka fordon företagen hade i maj 2018).

Bussmicke

Citat från: Alpus260SR skrivet 26 november 2018, 22:38:10 PM
Tror snarare att det är skoltarfiken och tågersättningarna som de är ute efter. BKB har ju ett kontrakt med Arriva tåg om att ha ersättningsbussar i beredskap över hela skåne från den 9 december 2018 och då är det ju strategiskt bra att ha kapacitet i sydöstra skåne.

Har Nobina förlorat den trafiken alltså? Visste inte det var upphandlat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 28 november 2018, 00:06:04 AM
Har Nobina förlorat den trafiken alltså? Visste inte det var upphandlat.
Det är inte Nobina som förlorat den akuta ersättningstrafiken, utan Transdev (Bussakuten).
I branschen 37 år