Huvudmeny

Nobina 7758

Startat av Gano, 02 september 2018, 09:41:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano



Nobina 7758 har flyttat till Helsingborg tillsammans med 7750 - 7759. 7750 till 7756 är renoverade med den nya lacken och de svarta stolstyget medans 7757 till 7759 är i orginal.
77xx Solarisarna är faktiskt riktigt härliga bussar och att de är ganska tysta och är så skönt då MAN bussarna i 74xx serien gör en öronbedövad.

Walter

Vad har flyttat söderut?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: Walter skrivet 02 september 2018, 13:21:18 PM
Vad har flyttat söderut?

Så som jag har hört fick Nobina ett stort överflöd på Solarisar efter Lommapaketet. Därför har Nobina Helsingborg flyttat 7492 - 7498 till Östergötland och då fick vi halva 77xx serien och massa olika 79xx

Gano

Citat från: Walter skrivet 02 september 2018, 13:21:18 PM
Vad har flyttat söderut?

Kan sen tillägga att det lånas busser hejvilt mellan Nobina Nord och Syd. Iprincip kan en buss ena dagen rulla mellan Hässleholm och Ängelholm och andra dan mellan Lund och Sjöbo.
Framföralt Omnilinkar verkar ibland kunna dyka upp runt Malmö.

Walter

Plus att norra området kör två omlopp inom syds område. Bussar från Landskrona kör omlopp till Löddeköpinge och runt i det området innan de går norrut igen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Gabriel N skrivet 02 september 2018, 14:30:40 PM
Kan sen tillägga att det lånas busser hejvilt mellan Nobina Nord och Syd. Iprincip kan en buss ena dagen rulla mellan Hässleholm och Ängelholm och andra dan mellan Lund och Sjöbo.
Framföralt Omnilinkar verkar ibland kunna dyka upp runt Malmö.

Bussar byts ej  mellan områdena hejvilt men varför det kan verka så är för att Landskrona kör två omlopp på Lund Väster som omfattar körning till Lund/Malmö precis som Walter säger.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Citat från: Gabriel N skrivet 02 september 2018, 14:25:37 PM
Så som jag har hört fick Nobina ett stort överflöd på Solarisar efter Lommapaketet. Därför har Nobina Helsingborg flyttat 7492 - 7498 till Östergötland och då fick vi halva 77xx serien och massa olika 79xx

Så alla 79xx Solaris finns nu i norr?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: Walter skrivet 05 september 2018, 15:30:11 PM
Så alla 79xx Solaris finns nu i norr?

Jag vet inte exakt men skulle tippa på att majoriteten finns i norra Skåne.