SL historia från 1990-talet 122

Startat av Bussmicke, 01 september 2018, 23:26:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt svep, och en riktig vagnstyp! :)

//Peter

Fredrik Gelin

Instämmer, tänk vad en plats kan förändras på 25-28år, fast det är ju bra också att man inte cementerar sig i en gammal lösning.
Terminalen skall ju så småningom byggas om ytterligare en gång om kommunen och fastighetsbolaget lyckas ragga hyresgäster till det planerade nya centrumet som är orsaken till den planerade omdaningen.
Egentligen skulle bygget redan ha startat, men det känns osäkert när det blir av tycker jag.
Undrar om vi diskuterar B9:orna med samma nostalgi som H10:orna på Mickes bilder om 15-20 år...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Peter Rost

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 september 2018, 10:26:47 AM

Undrar om vi diskuterar B9:orna med samma nostalgi som H10:orna på Mickes bilder om 15-20 år...



Kanske.... ;)

Björn Forslund

Trevliga gamla bekantingar man åkt många gånger på 729:an från Sorunda till Tumba. Gick mjukt och fint, sköna att sova i!

virtual1

Inser att jag saknar lite designen med delat rött/vitt, borde kunna se rätt snyggt ut på dagens bussmodeller, nån som vill photoshoppa lite? =)

zjbus

Citat från: Peter Rost skrivet 02 september 2018, 05:24:21 AM
Trevligt svep, och en riktig vagnstyp! :)

//Peter
Instämmer, ja som ju var c:a 10 år gammal vid fotograferingarna.

Daniel Lindblom

Själva terminalen i Tumba är numera riktigt sunkig! Den och Huddinge station tillhör bland de värsta i hela SL-området.

I andra änden av linjen (Fruängen) har det dock inte hänt ett smack sedan jag var barn. Så fram med grävmaskinerna och riv skiten och bygg nytt o fräscht.