Arriva 7817 vid ett regnigt Mörby centrum - 31 augusti 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 31 augusti 2018, 20:37:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer en bild på f.d. Märstavagn 7817, som varit stationerad i Norrort ett tag. Den var en särling bland Norrorts 78xx-vagnar fram till nyligen då även syskonvagn 7815 anslöt sig i Norrort. Tyvärr fick jag ingen bild på 7815 i dag.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Ryktet säger att flera Märstvagnar kommer dyka upp i norrort och att dessa ska ersätta b9:orna. Men som sagt, rykte.

Fler MAN kommer dock till årsskiftet enligt insatt.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 31 augusti 2018, 20:47:10 PM
Ryktet säger att flera Märstvagnar kommer dyka upp i norrort och att dessa ska ersätta b9:orna. Men som sagt, rykte.

Fler MAN kommer dock till årsskiftet enligt insatt.

Tack för intressanta uppgifter. Det finns en hel del B9:or att ersätta i Norrort, både blå och röda. Tror det handlar om ca 40-45 st.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 september 2018, 08:54:54 AM
Tack för intressanta uppgifter. Det finns en hel del B9:or att ersätta i Norrort, både blå och röda. Tror det handlar om ca 40-45 st.

Nått sånt. Är Märstas Scania lika motorsvaga som våra, är det ett nedbyte.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 01 september 2018, 09:08:00 AM
Nått sånt. Är Märstas Scania lika motorsvaga som våra, är det ett nedbyte.

Tack!

Jag vet ingenting om motorstyrkan på Märstas 78xx-vagnar, men det bör vara samma eller efterföljande motortyp till Norrorts Scanialeder i serien 7781-7812. Mörstas som börjar på 7813 är nyare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.