Ett farväl till Swebus!

Startat av Carl Eric, 26 augusti 2018, 21:28:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 augusti 2018, 19:26:20 PM

Ja, men avställd sedan 2007. Så har de verkligen kvar bussen? Eller kan de ha skrotar den eller sålt den? Om den finns kvar kan man ju anta att den är ett vrak.
De har säkert kvar bussen, den är ju registrerad på dom

JH

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 augusti 2018, 19:00:56 PM
Men var är den här bilden tagen? Och när?
Detta är väl JNS 441? Enligt Bilregistret skulle den finnas i livet, men avställd sedan 2007. Var finns denna då idag? Eller är den kanske skrotad eller såld utomlands ändå?

Bilden är tagen den 2 mars 2017 på Falcks dåvarande garage i Malmberget. De har sedermera tvingats flytta på grund av gruvbrytningen. Jag skulle tro att bussen på ett liknande sätt står bakom ett hörn på deras nya garage eller verkstad. Jag ska forska vid nästa tillfälle (men den som absolut vill veta kan ju ringa och fråga).

Niklas Bygdestam

Citat från: JH skrivet 28 augusti 2018, 20:57:51 PM
Bilden är tagen den 2 mars 2017 på Falcks dåvarande garage i Malmberget. De har sedermera tvingats flytta på grund av gruvbrytningen. Jag skulle tro att bussen på ett liknande sätt står bakom ett hörn på deras nya garage eller verkstad. Jag ska forska vid nästa tillfälle (men den som absolut vill veta kan ju ringa och fråga).


Tack! Används den som övningsobjekt? För brandövningar och liknande?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bese001

Hej!

Visst skulle bussarna överlåtas på de underentreprenörer som Flixbus använder t.ex Björks?
Gjorde några stickprov, 3027, 3029, 3039, 3177 och 7705 men de var registrerade på Swebus än så länge.