Huvudmeny

10 Augusti

Startat av 1896, 10 augusti 2018, 15:48:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Citat från: Kung Vasa skrivet 18 oktober 2018, 13:50:32 PM
Det är jävligt komplicerat, och att förklara allt kortfattat i en tråd låter sig inte göras, att skriva en lång tråd i ämnet när hotet om att tråden blir raderad hänger över det hela, är det inte värt besväret.

Men skippa dessa, för oss vanliga dödliga, svårbegripliga ämnen helt då, och håll dig till vår kärnverksamhet, dvs bussar! Enklare så.

1896

Citat från: Björn Forslund skrivet 18 oktober 2018, 14:50:12 PM
Men skippa dessa, för oss vanliga dödliga, svårbegripliga ämnen helt då, och håll dig till vår kärnverksamhet, dvs bussar! Enklare så.

Det är ju det jag försöker att göra, men det kommer bara tillbaka till att det är på ett sätt som ni inte förstår.

Ni vill att jag talar klarspråk, men allt är inte svart eller vitt. Om det händer en olycka så kan jag ofta förklara varför den hände vid en viss tidpunkt, men jag kan inte förklara så att ni förstår. Man kan säga att jag är gift med djävulen.

Jag ska försöka att förklara att folk har dött därför att det var planerat att Linjebuss skulle ha trafik i Dalarna i 17 år, 1989-2006, men förstå då att det är taget ur ett större sammanhang, och att jag bara försöker att förklara det jag inbillar mig att ni kan förstå, och nu blir det sifferrabblande:

Den 24 Januari 1986 föddes Mischa Barton, en Amerikansk skådespelerska. Den 24 Januari 1989, när GDG "tappade" trafiken i Dalarna, blev en 17 årig flicka påkörd av en bil, i princip utanför min mors dörr, flickan hette Camilla Eriksson, Gustaf Vasa hette ju också Eriksson, den 24 Januari 1989 var alltså Mischa Bartons 3 årsdag. Camilla avled av sina skador den 27 Januari samma år. Den 24 Januari 2003, Mischa Bartons 17 årsdag, inträffar den där bussolyckan i Ängelsberg, med en buss från Linjebuss i Ludvika, och den 27 Januari 2006, när Linjebuss, eller Connex, "tappar" trafiken i Dalarna efter dessa 17 år, då inträffar den där bussolyckan i Arboga, bussen är på väg till en "Mamma Mia" föreställning, och till och med reg nr antyder skälet till olyckan: "TPF517".

Jag kan givetvis utveckla detta, men ju mer jag skriver desto svårare tror jag det är att förstå. Vad Mischa Barton har med saken att göra ? Det hänger ihop med kvinnlig rösträtt.

Här har ni skälet till varför jag vill att forna Linjebuss, det vill säga Transdevs nordiska delar, ska införlivas med Nobina, sker så, så kan detta scenario ej upprepas.

Då kan man tycka att det är en polissak, men rättssamhället går ut på att polisen utreder varje händelse separat, och när någon är lagförd, då är det ur världen, så enkelt är det tyvärr inte.

1896

Jag ska drista mig till att utveckla detta ytterligare, Januari -89 föregicks av December -88, då beskedet att GDG skulle "tappa" busstrafiken i Dalarna kom, den 21 December -88, Tuva Novotnys 9 årsdag - en svensk skådespelerska - sprängdes ett plan över Lockerbie i Skottland, den 21 December gravsattes också Gustaf Vasa år 1560, senare, -96 köptes ju Swebus upp av Skottlands baserade Stagecoach, som sålde vidare efter det att Swebusägda Wasatrafik "tappade" busstrafiken i Dalarna -99. Även detta taget ur ett större sammanhang, men poängen är att hade GDG fått behålla busstrafiken i Dalarna -89, så hade aldrig sprängningen av det där planet genomförts.

Sundås

Citat från: Kung Vasa skrivet 20 oktober 2018, 11:43:36 AM
.. men poängen är att hade GDG fått behålla busstrafiken i Dalarna -89, så hade aldrig sprängningen av det där planet genomförts.

Nog för att jag hört många konspirationsteorier i mina dagar, men.. Detta är nog en av de märkligaste.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

virtual1

Citat från: Sundås skrivet 24 oktober 2018, 09:10:45 AM
Nog för att jag hört många konspirationsteorier i mina dagar, men.. Detta är nog en av de märkligaste.

Öööööh, nu är vi nog så långt i från buss-snack som vi kan komma ja, sen kanske det råkar vara så att vi bara har 365 dagar på ett år också, och antalet olyckor/krigsutbrott/terrordåd etc. som skett under historien går lätt att räkna i tiotusentals/hundratusentals kanske - så att det inträffat massa "händelser" just under den dag som det råkar vara för ögonblicket är ju givet...