Bildsvep från Lidingö - 8 augusti 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 08 augusti 2018, 20:55:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Inspirerad av Ulf Berlins trevliga bildsvep från Lidingö centrum tidigare i veckan med fokus på ledvagnar som tillfälligt trafikerar Lidingö tog jag en tur till ön och dokumenterade lite. Här kommer ett urval bilder som komplement till Ulfs bilder. Jag har valt ut vagnar som inte Ulf visade.

Först Keolis 4041 som kanske snart lackeras röd(?) på linje 203 som gjort ett uppehåll vid hållplats Constantiavägen utmed Norra Kungsvägen på väg från Näset till Ropsten.



En Frihamnens nyare röda ledvagnar, vagn 4090, på linje 212 lämnar Lidingövallen mot Ropsten.



Stomlinjeblå 7203 ankommer Lidingö centrum som linje 212 mot Ropsten.



Till och med lokallinje 238 på Lidingö trafikerades med ledvagn i sommarvärmen.



Men det var inte bara ledvagnar som trafikerade Lidingö denna dag. En av Keolis Frihamnens två kortaste MAN var ute på närtrafiklinje 923.

Att bussarna bär flaggor beror nog på att det är "08-dagen" (Stockholmsdagen), den 8 augusti.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Kul med flera bilder från"invasionen".
Flaggningen har med att göra att det är Drottningens namnsdag idag ;)/Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 augusti 2018, 21:32:30 PM
Kul med flera bilder från"invasionen".
Flaggningen har med att göra att det är Drottningens namnsdag idag ;)/Ulf

Kul att du uppskattade de kompletterande bilderna.

Ha ha, ja Drottningens namnsdag smäller förstås högre än 08-dagen. 😀
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 08 augusti 2018, 21:32:30 PM
Kul med flera bilder från"invasionen".
Flaggningen har med att göra att det är Drottningens namnsdag idag ;)/Ulf

Det förklarar varför de sköt salut med kanonerna på Skeppsholmen igår..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: Bussmicke skrivet 09 augusti 2018, 08:24:54 AM
Det förklarar varför de sköt salut med kanonerna på Skeppsholmen igår..
Titta gärna i almanackan ;)/Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Idag gick 7502 och röda 4095 på 6an,så undrar hur Keolis styrningar av vagnarna ser ut då det ännu rullar flera blå ledvagnar i trafiken på ön?/Ulf

Gano

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 augusti 2018, 21:05:37 PM
Idag gick 7502 och röda 4095 på 6an,så undrar hur Keolis styrningar av vagnarna ser ut då det ännu rullar flera blå ledvagnar i trafiken på ön?/Ulf
Det har iallafall gått minst en blå på 76an

Fredrik Gelin

Det verkar inte ha varit någon riktig ordning på utsättningen nu när de som brukar göra den är på semester.
Nästa vecka bör det dock vara som vanligt igen med färre ledbussar ute på ön som följd.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk