Arriva Råstas två MAN-varianter - augusti 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 08 augusti 2018, 20:46:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer bilder på Arriva Råstas två olika MAN-varianter. Råsta har ett antal stomlinjeblå ledvagnar avsedda för linje 179. Vagn 6930 lämnar Sollentuna för vidare färd mot Vällingby.



En av Arriva Råstas senaste nytillskott, boggivagn 8556, som lämnat Kungshamra mot Tensta centrum som linje 540. Denna serie måste vara den första "kortbogiserien" för MAN i SL-trafiken. Hur många i serien har hittills levererats till Råsta? Visst var det 8551 och uppåt?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 08 augusti 2018, 20:46:28 PM
Denna serie måste vara den första "kortbogiserien" för MAN i SL-trafiken.

Keolis har ju haft MAN boggi i 75-serien många år, som är 13.75

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 08 augusti 2018, 21:09:09 PM
Keolis har ju haft MAN boggi i 75-serien många år, som är 13.75

Tack! Hade för mig att Frihamnen och  SSV:s boggivagnar i 75xx-serien var långboggi.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Daniel Lindblom

Trevligt!

Rent ut sagt uruselt att de beställde ledvagnarna utan barnvagnsplats bak. Samma "miss" som gjordes på bussarna som går på 172 och 173.

buskörare

Citat från: Daniel Lindblom skrivet 09 augusti 2018, 11:38:59 AM
Trevligt!

Rent ut sagt uruselt att de beställde ledvagnarna utan barnvagnsplats bak. Samma "miss" som gjordes på bussarna som går på 172 och 173.

Håller med, Norrorts båda blålinjer är i behov av fler platser för barnvagnar och rollatorer och i 670's fall packning. Väldig miss.

Walter

Är det krav på antal sittplatser som ställer till det? Om nu beställaren har sådana krav.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: AdmirT skrivet 08 augusti 2018, 23:08:03 PM
8551-8556 är invnr på Arrivas nya MAN

Toppen! Tack för uppgiften!

Citat från: Daniel Lindblom skrivet 09 augusti 2018, 11:38:59 AM
Trevligt!

Rent ut sagt uruselt att de beställde ledvagnarna utan barnvagnsplats bak. Samma "miss" som gjordes på bussarna som går på 172 och 173.

Intressant!

Kul att du uppskattade bilderna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.