Ny Sprinter till Kiruna...(Bilder)

Startat av Patrik, 05 augusti 2018, 08:20:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Idag levereras en ny Sprinter till Kiruna, 16 sittplatser och specad för att mest gå på beställningar.







Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

homer

Verkar gå riktigt bra för Hörvalls som köper så mycket nya vagnar hela tiden, jmf med Keolis som inte har köpt en ny buss på flera år...

zjbus


Erling.L

Citat från: homer skrivet 05 augusti 2018, 11:18:29 AM
Verkar gå riktigt bra för Hörvalls som köper så mycket nya vagnar hela tiden, jmf med Keolis som inte har köpt en ny buss på flera år...

kom ju 6 ledbussar under senaste året till keolis gbg
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Lars-Håkan_E


zjbus

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 augusti 2018, 12:07:29 PM
Polsk exportskylt?
Verkat konstigt att de importerar en merca från Polen eller vilket land det nu är och den lär väl inte få användas i yrkesmässig trafik innan den är Svenskregistrerad och alla tillstånd är klara eller är planerna cabotagetrafik?

zjbus

Citat från: homer skrivet 05 augusti 2018, 11:18:29 AM
Verkar gå riktigt bra för Hörvalls som köper så mycket nya vagnar hela tiden, jmf med Keolis som inte har köpt en ny buss på flera år...
Det kanske beror på billig import

Lars-Håkan_E

Påbyggnaden är gjort av Automet i södra Polen

zjbus

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 augusti 2018, 12:33:52 PM
Påbyggnaden är gjort av Automet i södra Polen
Säkert inget val man gjort för att höja kvalitén

Lars-Håkan_E

Citat från: zjbus skrivet 05 augusti 2018, 12:40:28 PM
Säkert inget val man gjort för att höja kvalitén

Automet är "utvald partner till Daimler" när det gäller påbyggnader på Sprinter och har tillsammans med Litauiska Altas byggt merparten av de lyxigare Sprintrar som sålts till Sverige de senaste 5-6 åren.

Kvalitén är helt klart i MB klass.



mittlinje

Citat från: homer skrivet 05 augusti 2018, 11:18:29 AM
Verkar gå riktigt bra för Hörvalls som köper så mycket nya vagnar hela tiden, jmf med Keolis som inte har köpt en ny buss på flera år...

Jag köper mjölk när jag behöver det, troligen likaså för Keolis gällande bussar.

Ulf Berlin

Antar att den kommer att Hörwallslackas ;)/Ulf

zjbus

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 05 augusti 2018, 16:13:06 PM
Kvalitén är helt klart i MB klass.
Tror jag inte en sekund på, östländerna kan konkurrera med sina låga priser inte kvalitén.