GDG-spår vid Swebus garage i Karlsborg - 17 juli 2007 (reprisbild)

Startat av Mikael T Nilsson, 26 juli 2018, 13:38:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Hej,

För elva år sedan publicerade jag denna bild på Bussnack. Man kunde då se spår från GDG-tiden i Skaraborg vid garaget i Karlsborg. Jag vet inte om spåren fortfarande finns kvar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

1896

Härligt Mikael. Det där ser ut att kunna ha varit ett skåp med någon form av bussvärmare inuti, fast det verkar inte gå något rör eller el-kabel till skåpet, så "lådan" kanske var ur bruk redan då bilden togs. Jag tröttnar dock aldrig på att se det där emblemet.  :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Kung Vasa skrivet 26 juli 2018, 16:39:20 PM
Härligt Mikael. Det där ser ut att kunna ha varit ett skåp med någon form av bussvärmare inuti, fast det verkar inte gå något rör eller el-kabel till skåpet, så "lådan" kanske var ur bruk redan då bilden togs. Jag tröttnar dock aldrig på att se det där emblemet.  :D

Kul att du uppskattade inslaget!  :) Ja, GDG-loggan är snyggt utformad!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

1896

Den vita "fläcken" till höger på skåpet, ser ut att kunna vara en solblekt dekal av en GDG Vanhool som GDG tryckte upp, hade en likadan, fast en mindre variant på min socker burk en gång i tiden, numera har jag dock slutat med socker i kaffet, så vart dekalen tog vägen, det minns jag inte.