GDG, VanHool och utfärd till Jädraås

Startat av Viking, 25 juli 2018, 12:26:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

Hej på er,

Här kommer en nyscannad bild från en utfärd som tydligen gick till Jädraås (att döma av andra bilder på rullen) samt antagligen var en SvOf-utfärd av något slag.
Jag har tidigare visat och hittat en diabild med detta motiv, tydligen släpade jag runt på två kameror den dagen :-).

Hur som nu när jag vet lite mer, ser det ut som bilden är tagen I augusti/September 1985. Är det någon som har pejl på mer exakt när denna resa ägde rum?



//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

1896

Fin bild, är bilden lyckad, så kan ju faktiskt även svartvita bilder vara riktigt fina.  :)

S Svensson

Bör vara buss id 2527.

2525 fanns i Karlstad och levererades i gamla turistfärgen
2526 fick nya orange turistfärgen och Sytrak AC placerad i Kungälv senare Nickeln Göteborg när detta öppnades.
2527 Sandviken utan AC men målad i turistfärg.

Staffan Sävenfjord

Enligt mina noteringar är HWD051 fd 2526. Så står det också i SBH.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

j-a

Stämmer är 2526,även den flyttades till Sandviken senare , 2525 var väl en fd demobuss från volvo,hade även en annan färg invändigt,ljusbrun aktig om jag inte minns fel. den blå färgen invändigt kom ju annars från 24xx serien och frammåt

S Svensson

Ursäkta men jag tittade efter AC men denna kanske var skymd ändå.

Viking

Citat från: j-a skrivet 26 juli 2018, 19:37:51 PM
Stämmer är 2526,även den flyttades till Sandviken senare , 2525 var väl en fd demobuss från volvo,hade även en annan färg invändigt,ljusbrun aktig om jag inte minns fel. den blå färgen invändigt kom ju annars från 24xx serien och frammåt

Är rätt säker på att den redan var i Sandviken när fotot togs, förmodligen stod väl herr Bengtsson som arrangör. Observera bussmodellerna i framrutan.
Ingen mer än jag som var med på denna resa som finns på forumet?

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

j-a

Citat från: Viking skrivet 27 juli 2018, 11:14:50 AM
Är rätt säker på att den redan var i Sandviken när fotot togs, förmodligen stod väl herr Bengtsson som arrangör. Observera bussmodellerna i framrutan.
Ingen mer än jag som var med på denna resa som finns på forumet?

//Viking

Fanns i Sandviken redan 1983,när den kom dit vet jag inte.

1896

Citat från: Viking skrivet 27 juli 2018, 11:14:50 AM
Observera bussmodellerna i framrutan.

//Viking


Ser ut att vara en GDG lackad ledvagn till höger i bussens vindruta.  :)

zjbus

Citat från: Kung Vasa skrivet 27 juli 2018, 15:42:07 PM
Ser ut att vara en GDG lackad ledvagn till höger i bussens vindruta.  :)
Tycker att det ser ut som en enkelaxlad buss på högersidan och ledbussar i mitten samt vänster(förar) sidan, svårt att avgöra vad det är för lackering på dom med detta lågupplösta foto.
Mvh zjbus