Några bilder från Karlskrona

Startat av Fredrik Gelin, 18 juli 2018, 21:38:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Det nya resecentrumet i Karlskrona har onekligen gjort det enklare att fota stadsbussar då så gott som alla linjer passerar där, så det var bara att ställa sig och vänta.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

Har det ersatt Kungsplan eller?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Nej, inte helt. Flera linjer stannar vad jag kan förstå på båda ställena.
Dock är resecentrumet renare från träd och skyltar, så det är enklare att fota där än vid Kungsplan.
Som bonus kan man få lite tåg på bild också då Krösatågen Stannar så man kan gå direkt från tåget till stadsbussarna och flygbussen då de stannar på varsin sida av plattformen för spår 6.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder! Besökte du även Ronneby och tog bild(er) på de två Volvobussarna som går i stadstrafiken där?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Nej, jag är i Karlskrona med familjen i helt andra ärenden, så det lär inte bli aktuellt den här gången.
Med bara en dryg timme att fota bussar, tåg och skärgårdsbåtar på och en mobil att fotografera med fick jag prioritera hårt och då var det enklast att ställa sig vid resecentrumet.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 19 juli 2018, 10:26:12 AM
Nej, jag är i Karlskrona med familjen i helt andra ärenden, så det lär inte bli aktuellt den här gången.
Med bara en dryg timme att fota bussar, tåg och skärgårdsbåtar på och en mobil att fotografera med fick jag prioritera hårt och då var det enklast att ställa sig vid resecentrumet.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Ok. Just nu är det samma här. Familjen får gå före :-)
Ha en fortsatt fin resa!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 19 juli 2018, 12:06:27 PM
Ok. Just nu är det samma här. Familjen får gå före :-)
Ha en fortsatt fin resa!
Detsamma! :)

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk