Bergkvarabuss 025 - specialdesignad för "Åkturen" [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 08 juli 2018, 22:22:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Hallandstrafiken presenterar "Åkturen" - som drog igång den 1 maj - så här:

Från 1 maj körs busslinjen Åkturen som knyter ihop Varbergs innerstad med Åkulla bokskogar och alla dess sevärdheter och natur längs vägen.
Mellan maj och september kan du på ett smidigt sätt nå populära besöksmål längs med sträckan.
Åkturen avgår från Varbergs Station fyra gånger om dagen och tar knappt två timmar från början till slut. Man kan välja att åka hela rundturen i ett stycke eller hoppa av på något av alla härliga ställen på vägen för att ta nästa buss.


Trafiken på linje 669 körs med den för ändamålet specialdesignade Bergkvarabuss 025. Bilderna på denna togs den 28 juni i år.

Hallandstrafiken om "Åkturen"

Tidtabell för "Åkturen"/linje 669



På Engelbrektsgatan


Samma gata


Västra Vallgatan


Vid järnvägs-/busstationen

Walter

Man ser fler sådana här initiativ att komma till naturen med kollektivtrafik. Såg du någon som åkte med bussen?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Berlin

Intressant initiativ.
Är 025 normalt Hallandslackad?
Ersätter denna linje någon/några sommarindragna skollinjer?/Ulf

Frank Persson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 juli 2018, 19:47:08 PM
Intressant initiativ.
Är 025 normalt Hallandslackad?
Ersätter denna linje någon/några sommarindragna skollinjer?/Ulf
Den bussen har inte Hallandstrafikens färg normalt.
Såvitt jag vet ersätter denna inga andra skollinjer.

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk


Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 10 juli 2018, 19:47:08 PM
Intressant initiativ.
Är 025 normalt Hallandslackad?
Ersätter denna linje någon/några sommarindragna skollinjer?/Ulf

Jag tror den normalt har Bergkvaradesign liksom den stora mängd liknande bussar som finns i Halland. Jag har bara sett en enda Hallandslackad Bergkvarabuss i Varberg, nr 533, och den går i trafik på den enda linjen de kör, 660 Varberg-Dagsås.

Inte direkt. Men det klart, t ex Dagsås och Ästad trafikeras annars bara onsdagar under sommaren så de får ju lite fler bussar.

Bernt Talbrant

Citat från: Walter skrivet 09 juli 2018, 07:39:56 AM
Man ser fler sådana här initiativ att komma till naturen med kollektivtrafik. Såg du någon som åkte med bussen?


Det var lite varierande men visst var det folk som åkte med bussen.