Huddinge 1983

Startat av LYR, 29 juni 2018, 14:35:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LYR


Jag hittade en gammal diabild - inget märkvärdigt ...- men ändå.
/LYR

WalleW

Alltid trevligt med bilder som det är liv och rörelse i  :)...
...och här med en busstyp som just nu är väldigt aktuell här på forumet  :D...

/   M v h   Walle

Ted Selander

Trevligt, men hur kör Scanian?

Mr H

Citat från: Ted S skrivet 29 juni 2018, 17:38:55 PM
Trevligt, men hur kör Scanian?

Framhjulen verkar vara vänstersvängda. Finns det inte en utfart t.h utanför bild från Flemingsbergs centrum?
Kan han komma därifrån och svänga in i bussfilen t.v i bild?

/Mr H

Lars-Håkan_E

Citat från: Ted S skrivet 29 juni 2018, 17:38:55 PM
Trevligt, men hur kör Scanian?

Mkt märkligt.

Hade den kommit från Röntgenvägen - Flempans Centrum så skulle den ha kommit ut i bildens högra nederkant - bakom den 244 GL som svänger ut från sjukhuset.

Där på Röntgenvägen hade jag den tveksamma förmånen :-( att bo ett knappt år just 1983, minns när jag fick ringa Txass en morgon då hissen visade sig vara paj och jag missade 790 strax före 03:30. Att springa 13 våningar i spiraltrapp var ingen höjdare.

Bussmicke

Citat från: Mr H skrivet 29 juni 2018, 17:54:37 PM
Framhjulen verkar vara vänstersvängda. Finns det inte en utfart t.h utanför bild från Flemingsbergs centrum?
Kan han komma därifrån och svänga in i bussfilen t.v i bild?

/Mr H

Den kommer Från Flemingsbergs centrum. Bakom Volvon låg infarten till centrum.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Forslund

Kört förbi infarten till sjukhuset  av misstag och backar nu för att komma i rätt läge?

Nisse Bökelund

Hej.
Jag tror nog mer på Bussmickes förklaring. Med tanke på att dom vita strecken
på gatan bakom bussen är kortare än dom övriga, så bör det finnas en ut/infart
bakom bussen så att bilar kan svänga in på infarten utan att behöva köra i bussfilen.

Hälsningar Nisse.

Bussmicke

Jag bodde i Fittja i många år och Vet hur det såg ut på platsen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

roggek

Tror på Björns förklaring. De "korta strecken" är väl för att bussar från Huddinge Sjukhus skall kunna svänga vänster in i bussfilen...

Mr H

Är det inte så att de två körfälten t.v. där ledbussen är båda leder TILL sjukhuset MEN den högra filen är till bussterminalen och den vänstra filen till sjukhusets p-garage? Nedfarten ligger t.v. utanför bild och är anordnad på samma sätt d.v.s en fil FRÅN bussterminalen och en fil från p-garaget. Tror att Volvon kommit ner därifrån antagligen från parkeringen och vänsterblinkar för att han kört ut då bilden togs.

/Mr H

LYR

Tack för alla minnen och synpunkter hur trafiken var ordnad - hur som helst höll jag med bil på att bli påkörd av en buss som kom från sjukhuset och skulle över på motsatta sidan till Flemingsbergs centrum, varvid jag  körde in till bussen som stannat och jag gick fram till chauffören, påpekade att han  just varit i färd med att köra på mig....- han var lite "skärrad" och skyllde på; "vet du, jag såg inte dig i den den döda vinkeln..!"
Sådan var hans bedömning.... - en något förvånande kommentar från en  yrkeschaufför....
/LYR

Fredrik Gelin

Trevlig bild trots dina upplevelser. Idag ser det lite annorlunda ut på platsen även om det går att känna igen sig.
Även om bilden som sådan kanske inte upplevs som så speciell är den ett intressant tidsdokument.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Ersa

Vore kul med en bild tagen på exakt samma ställe idag, om det är fysiskt möjligt. :)

LYR

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 24 juli 2018, 10:08:01 AM
Trevlig bild trots dina upplevelser. Idag ser det lite annorlunda ut på platsen även om det går att känna igen sig.
Även om bilden som sådan kanske inte upplevs som så speciell är den ett intressant tidsdokument.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Min fotoposition då 1983, finns inte idag, bron jag stod på är riven, men kanske kan man få en bra bild uppe från platsen vid kyrkan.

/LYR