Författare Ämne: Storsatsningar i SL trafiken  (läst 10651 gånger)

Utloggad buskörare

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3127
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #30 skrivet: 14 november 2018, 22:28:48 PM »
Jag noterar att 670 har en särskild tidtabell för morgonavgångar på fredagmorgnar från stan. Vadan detta?

För att man har konstaterat att behövda körtider och mängden resenärer skiljer sig åt. Färre folk som åker och ofta mindre köer gör att man har anpassat den mer efter verkligheten.

Utloggad Ersa

  • スクールバス運転手
  • Administrator
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4620
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #31 skrivet: 14 november 2018, 23:00:14 PM »
Utan att ha nån som helst aning om tanken bakom tidtabellsättningen i detta område så undrar jag i alla fall, varför skulle det inte kunna vara som det nu står? Bussen går ju timmestrafik annars, och detta är inte rusning - varför ska det vara halvtimmastrafik full sträcka på dessa timslag då det princip inte är det annars under dagen (utom under morgonen och ett par timmar eftermiddag)?

Man ser klart och tydligt om man söker i reseplaneraren för den 10 december och framåt, att det går alldeles utmärkt att stiga på 677 på hållplatsen Finsta station 17:16, 19:16 samt 22:46 för vidare tolv minuter kort färd mot Rimbo.
Således stannar de tre turerna inte halvvägs, i Finsta.
« Senast ändrad: 14 november 2018, 23:12:31 PM av Ersa »

Utloggad igel

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 609
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #32 skrivet: 15 november 2018, 07:07:09 AM »
För att man har konstaterat att behövda körtider och mängden resenärer skiljer sig åt. Färre folk som åker och ofta mindre köer gör att man har anpassat den mer efter verkligheten.
Fast skiljer antal resenärer som åker från stan mot Vaxholm så mycket mellan fredagmorgnar och övriga vardagsmorgnar. Det är ju inte körtiderna som skiljer utan avgångstiderna?

Utloggad virtual1

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 6000
  • Söder söder söder...
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #33 skrivet: 15 november 2018, 08:07:30 AM »
Man ser klart och tydligt om man söker i reseplaneraren för den 10 december och framåt, att det går alldeles utmärkt att stiga på 677 på hållplatsen Finsta station 17:16, 19:16 samt 22:46 för vidare tolv minuter kort färd mot Rimbo.
Således stannar de tre turerna inte halvvägs, i Finsta.

Ja, då så :-) - mer förundrad över det udda tidsvalet av halvtimmestrafiken kanske än nåt annat...

Utloggad buskörare

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3127
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #34 skrivet: 15 november 2018, 09:03:59 AM »
Fast skiljer antal resenärer som åker från stan mot Vaxholm så mycket mellan fredagmorgnar och övriga vardagsmorgnar. Det är ju inte körtiderna som skiljer utan avgångstiderna?

Körtiderna skiljer på vissa turer, jo. Titta på turen som går 7.34 från Söderhamnsplan. Den har ankomsttid Tekniska 8.40 mån-tors och 8.29 på fredagar.
Dom gjorde en ordentlig ändring av tidtabellen just för att man sett att det skiljer så mycket månd-tors mot fredag.

Utloggad Ola Å

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 52
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #35 skrivet: 15 november 2018, 17:35:26 PM »
Oj 11 minuter skillnad i körtid, fast det är ju klart, om jag kör bil till jobbet är det fredagar som det ska ske, E18 är ju betydligt mer framkomlig dessa dagar.
mlig

Utloggad buskörare

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3127
SV: Storsatsningar i SL trafiken
« Svar #36 skrivet: 15 november 2018, 19:15:17 PM »
Oj 11 minuter skillnad i körtid, fast det är ju klart, om jag kör bil till jobbet är det fredagar som det ska ske, E18 är ju betydligt mer framkomlig dessa dagar.
mlig

Exakt därför det skiljer i körtid.