Nya ledvagnar i Västerås

Startat av AO, 24 juni 2018, 14:10:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

För ett tag sedan skrevs det här på forumet om att upphandlingen av nya ledvagnar i Västerås hade blivit överklagat. Är det klart vilka som har vunnit den nya upphandlingen? Och när ledvagnarna kommer att levereras i så fall?

Bussmicke

32 MAN (tyvärr) i december

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Okej. EvoBus som vann första upphandlingen förlorade alltså?
Det blir ju intressant att se om det då blir den första leveransen till Sverige av den nya generationens Lion´s City, eller om det kanske blir den sista av den gamla.

CW66

Citat från: AO skrivet 24 juni 2018, 17:46:32 PM

Det blir ju intressant att se om det då blir den första leveransen till Sverige av den nya generationens Lion´s City, eller om det kanske blir den sista av den gamla.

Det blir den gamla versionen.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Det kan nog iofs vara så att den nya versionen inte finns med gasdrift än.

CW66

Citat från: AO skrivet 25 juni 2018, 14:47:32 PM
Det kan nog iofs vara så att den nya versionen inte finns med gasdrift än.

Den finns med gasdrift från början, men när beställningen lades beställde man den gamla versionen - troligen bättre pris kan man anta...
Sen kan det ju alltid ändras över tid eftersom beställningen räcker några år och då borde den gamla versionen vara ute ur produktion. Men de första leveranserna är av den gamla modellen.

Tompa871


Bussmicke

877 och framåt borde ledbussarna heta.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juli 2018, 11:35:47 AM
877 och framåt borde ledbussarna heta.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Intressantare att spekulera i är ju vad som händer om ett år när bussarna för Örebro län börjar trilla in. Fast det kanske är lite tidigt för det än  :)

Bussmicke

Ja vem hat bråttom? De Kommer när de kommer.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.