Till Roslagen 21.6.2018

Startat av Hasse L, 21 juni 2018, 16:42:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Kvar i stan i väntan på bättre väder passade jag på att kolla om det gick några extrabussar till Roslagen. Här kommer några bilder (från kl 14.15 - 15.05 ungefär):

BGM 363 och BHB 666 med gammal(?) märkning Buss i Väst ab och inventarienummer 322 resp. 321.


FPO 275, Svof's 3747 förstås!


Den blå ledbussen med nr 101 som skymtar på förra bilden, var först tänkt att förstärka på 639, men sen blev det Nobina 3167 - en bekant för linjen.
Den här extrabussen kl.15 till Hallstavik kom att påminna mig om "mina" regelbundna förstärkningskörningar på linjen fredagar just kl.15 under några år runt 1973. (Ljuva CF-tid!)

buskörare

Just ja, de förstärker så mycket ja! Skönt att slippa 670 idag och imorgon, vi brukar få slå oss fram.
Kul att se alla olika bussar dock!

Ulf Berlin

Är Scaniabussarna"Skånegula"eller"UL gula"?/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 juni 2018, 20:55:19 PM
Är Scaniabussarna"Skånegula"eller"UL gula"?/Ulf

Ingetdera.

De är KLT gula

Ulf Berlin


Tommy E

Mycket trevligt att se 3747 på uppdrag! För övrigt brukar de två Scaniorna annars ses på tågersättningen i Södertälje, tillsammans med fler i samma lack.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Karsten

En observation från söndagens trafik med hemvändande midsommarfirande var dubbeldäckare 7410 på väg till uppdrag på Yxlan eller Blidö. Mötte den strax väster om Furusund vid kvart över tre idag. Första gången jag sett höghöjdsfordon i den trakten.

Mikael T Nilsson

Tack för mycket trevliga bilder från midsommarrusningen!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

MM

Citat från: Hobgoblin skrivet 21 juni 2018, 16:42:32 PM



FPO 275, Svof's 3747 förstås!


Se där, jag fastnade på bild. Den blå ledbussen tillhör BusLine i Tumba.

Det är alltså jag som körde den t/r Norrtälje.