Danielssons Busstrafik THS103 "Inga" [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 18 juni 2018, 00:19:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag vet inte om det visats bilder på denna buss, av årsmodell 2003, som Danielssons tog över från Weidermans Buss i Kumla i december 2015. I vilket fall kommer det två här tagna vid busstationen i Östersund den 13 juni i år. :)  Det verkar även vara Danielssons äldsta buss just nu.




yngrot

Trevligt men jag läste lite för snabbt och fick för mig att det inte var någon bild .

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jona

Citat från: yngrot skrivet 18 juni 2018, 08:15:33 AM
Trevligt men jag läste lite för snabbt och fick för mig att det inte var någon bild .

Me too!

Skrev just precis detta som inlägg, men insåg när jag förhandsgranskade det att du hann före....
Så skickade det aldrig. Men sedan bestämde jag mig nu för att skicka det ändå.

Vill även passa på och tacka för trevligt bildsvep, och nu när man verkar måla bussarna mer vettigt i det platta landet som ligger där JÄMT så kanske man får planera ett nytt besök i den delen av Norge vid tillfälle...

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Vad är det för krav på ålder i Z län??  Denna är ju  15 år nu
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2018, 04:38:52 AM
Norge??

Drev lite, men Jämtland har faktiskt ägs av Norge längre period än det varit Svenskt, även om vi sakta men säkert, om vi får behålla det alltså, en dag hinner ifatt...

/J
MVH Filosofen Jona

Ersa

Norrmännen brukar lite skämtsamt kalla länet för Øst-Trøndelag fylke. Annars Jemtland på bokmål, Jamtland på nynorsk, trøndersk och jamska, samt Jamtaland på norrønt mål.
Jämtland med Ä är ju det där Stockholmsmålet kallat rikssvenska. ;)