SL historia från 1990-talet 120

Startat av Bussmicke, 15 juni 2018, 14:06:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mack

Härliga bilder!
Angåendet det sistnämnda, vad för individ är det som står med bakänden mot kameran tro?
Reagerade på den delade bakrutan nämligen.

Peter Rost

Möjligtvis H1 5163, eller 5165.

//Peter

zjbus

Citat från: Mack skrivet 17 juni 2018, 04:42:30 AM
Härliga bilder!
Angåendet det sistnämnda, vad för individ är det som står med bakänden mot kameran tro?
Reagerade på den delade bakrutan nämligen.
Finns en med delad bakruta på översta bilden också, antagligen en Säffle från senare delen av 70-talet.

Lars-Håkan_E

Citat från: zjbus skrivet 17 juni 2018, 10:43:24 AM
Finns en med delad bakruta på översta bilden också, antagligen en Säffle från senare delen av 70-talet.

Det är som Peter skrev högst sannolikt 5163 och 5165, i a f en av dem hade fortfarande vikdörrarna kvar, kanske bägge

roggek

Trevliga bilder Micke, för mig som gjorde Prao där på 80-talets mitt, så är det välbekanta rampbilder från Södertäljegaraget...

christian berg

Hej,

tack för fina bilder. Bussen i bakgrunden måste vara 5165. 5163 blev aldrig ommålad i den ljusare röda färgen och flyttades till Björknäs tillsammans med 5164 i slutet av 80-talet.

Hälsningar

Christian B

Mack

Man tackar för uppföljningen.
Fantastiskt vilka kunskaper ni sitter inne på :)

Robert Brink


Bussmicke

Tack, mer kommer.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.