Jag har flyttat till Västerbotten...(Bilder)

Startat av Patrik, 28 maj 2018, 14:54:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Jag har flyttat till Västerbotten och den här veckan var min första på nya arbetsplatsen, Göstas Buss i Umeå.
Här kommer några bilder från gårdagskvällen.


Start vid garaget i Gräsmyr och så körde jag till Umeå


I Umeå bytte jag till linje 126 mot Hörnefors


På väg tillbaka till Umeå så var jag tom




Från Umeå så körde jag tillbaka till Gräsmyr på dagens sista tur


Sen blev det en kvällshämtning i Holmsund för att köra Wasaline-passagerare in till Umeå

Sedan var det bara tomkörning tillbaka till Gräsmyr som gällde
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Carl Eric

Snygga bilder! Lycka till med det nya jobbet och livet i Västerbotten!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bussgrabben


yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

1896

Trevligt Patrik, ombyte förnöjer.  :)  Hur stort är detta bussbolag i antal fordon ? Linje resp, beställningstrafik ? Söker jag på SBH kommer det upp totalt 19 fordon, bara Volvo & Mercedes, den äldsta från 2000, så det måste röra sig om ett ungt bussbolag. (Har aldrig hört talas om det) Det tycks också ha införskaffats ett antal fordon kring 2011, så jag gissar att man vann någon upphandling därikring ?

Taunusch

Hoppas att du kommer trivas i Västerbotten. Ser framemot mot dina trevliga repotage från de mindre orterna!  :D

Ulf Berlin

Underbar lackering på denna buss.:)
Du får gärna visa flera bilder från"flottan"./Ulf