Nya Scania citywide till Keolis... men var?

Startat av homer, 12 maj 2018, 18:49:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

merinfo.se finns information om att keolis senaste införskaffade fordon är :
CitatSenaste införskaffat: en röd Scania Citywide 3 Axlig. Fordonet köptes 2018-05-04.

var finns denna? var ska den? någon som vet något?

homer

Citat från: Mackan05 skrivet 12 maj 2018, 18:57:32 PM
Du vet inte vart i Sverige? Är det i Stockholm kan jag rota runt lite. /Marcus


Skickat från min iPhone med Tapatalk

vet inte mer än de jag skrivit. men den är röd och keolis har väl inte trafik med röda bussar på andra ställen än stockholm? möjligen med lite god vilja Karlstad...

Mikey

Citat från: homer skrivet 12 maj 2018, 18:49:22 PM
merinfo.se finns information om att keolis senaste införskaffade fordon är :
var finns denna? var ska den? någon som vet något?

Låter som DOO504. F.d. Scania provbuss som rullat hos Nobina Södertälje men nu är registerad på Keolis Norsborg 2018-05-04. Detta är dock enligt CBR, kan inte lova att bussen rent fysiskt finns där...

homer

Citat från: Mikey skrivet 12 maj 2018, 19:23:26 PM
Låter som DOO504. F.d. Scania provbuss som rullat hos Nobina Södertälje men nu är registerad på Keolis Norsborg 2018-05-04. Detta är dock enligt CBR, kan inte lova att bussen rent fysiskt finns där...

låter som mysteriet är löst

Mikael T Nilsson

Intressant! Tack för info! Kul att Keolis kanske kommer skaffa fler Scania istället för att enbart köpa in MAN.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Det är nog inte så att Keolis köpt bussen. Gissningsvis är bussen utlånad/uthyrd av Scania till Keolis där den verkar ha fått inventarienummer 7689.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Walter

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 maj 2018, 14:20:07 PM
Det är nog inte så att Keolis köpt bussen. Gissningsvis är bussen utlånad/uthyrd av Scania till Keolis där den verkar ha fått inventarienummer 7689.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Vilket är samma nummer som den hade hos Nobina.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 12 maj 2018, 21:32:04 PM
Intressant! Tack för info! Kul att Keolis kanske kommer skaffa fler Scania istället för att enbart köpa in MAN.
Det hoppas jag verkligen, för variationens skull.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.