Scaniakavalkad - Nacka 9 maj 2018 (Keolis & Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 09 maj 2018, 19:06:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep med Scaniabussar, fotograferade i Nacka den 9 maj 2018. En av Björknäs många Scania-boggivagnar i 55xx-serien på innerstadslinje 71 som trafikerar sträckan Jarlaberg-Södermalm.



En av SL:s busslinjer som endast trafikerar Nacka kommun, linje 465, som trafikerar sträckan Nacka strand-Fisksätra.



Ledvagn Nobina 2492, f.d. Busslink/Keolis 3623, på linje 401 mot Älta. Bussen var vid fototillfället stationerad i Tyresö.



Ledvagn Nobina 3149 på linje 840 som trafikerar sträckan Nacka strand-Handen. 3149 var vid fototillfället stationerad i Handen.



Slutligen en av Keolis få Scania-boggivagnar i 57xx-serien, vagn 5787 på linje 445 (som endast trafikeras helgfria vardagar).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kaj

Kaj

Mikael T Nilsson

Citat från: Kaj skrivet 10 maj 2018, 02:24:58 AM
Trevligt att du alltid fotar dörrsidan

Kull att du uppskattade bilderna.

Jag försöker få dörrsidan om ljuset och solen ligger "rätt" för att undvika skuggsidor. Ligger inte ljuset rätt blir det icke-dörrsidan i stället. 😊
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Trevligt! :)

5561 tillhör nog Charlottendal, Björknäs har upp till 5545 om jag inte kommer ihåg helt fel...


//R

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 11 maj 2018, 16:23:37 PM
Trevligt! :)

5561 tillhör nog Charlottendal, Björknäs har upp till 5545 om jag inte kommer ihåg helt fel...


//R

Tack då mycket! 😊

Och tack för info. Jag lever kvar i den gamla världen och glömmer bort att skriva trafikområdets namn istället för Björknäs, som är huvuddepån.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 maj 2018, 17:09:16 PM
Tack då mycket! 😊

Och tack för info. Jag lever kvar i den gamla världen och glömmer bort att skriva trafikområdets namn istället för Björknäs, som är huvuddepån.

Björknäs är inte huvuddepå.

Jämför med ssv, Nyboda, Gubbängen, Eriksberg. Det är ett trafikområde men var och en sköter sitt. På samma sätt är det med nacka/Värmdö.

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 11 maj 2018, 18:34:11 PM
Björknäs är inte huvuddepå.

Jämför med ssv, Nyboda, Gubbängen, Eriksberg. Det är ett trafikområde men var och en sköter sitt. På samma sätt är det med nacka/Värmdö.

Som jag sade, jag lever kvar i den gamla tiden då Björknäs var huvuddepå i trafikområdet. Jag har för mig att Björknäs t o m var huvuddepåför hela SL:s dåvarande Östra trafikdistrikt en gång i tiden, inkluderande 400- & 800-linjerna, ellervar det möjligtvis Handen som var det?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 maj 2018, 19:13:36 PM
Som jag sade, jag lever kvar i den gamla tiden då Björknäs var huvuddepå i trafikområdet. Jag har för mig att Björknäs t o m var huvuddepåför hela SL:s dåvarande Östra trafikdistrikt en gång i tiden, inkluderande 400- & 800-linjerna, ellervar det möjligtvis Handen som var det?

Stämmer att östra trafikdistriktet "styrdes" från Björknäs

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 11 maj 2018, 19:18:06 PM
Stämmer att östra trafikdistriktet "styrdes" från Björknäs

Tack, då minns jag rätt. Har för mig att man även kallade detta trafikområde för Österbuss.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.