Trafikkaos i Götet

Startat av virtual1, 09 maj 2018, 16:45:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Två extra dagar ledigt och en långresa sthlm-malmö-lund-helsingborg-ängelholm-varberg-borås-göteborg och nu hem till Stockholm som i princip bara innehållit problem med trafiken, kulmen var nog i GBG nu då göra älv-bron fastnade och jag kom ungefär 50 meter från problempunkten på bron innan det var stopp, något som blivit ett par tre minuter innan jag kom dit med spårvagnen... Hade tänkt fota nytillskotten på 24:an vid Hjalmar Branting, men det sket ju sig, så här är ett litet mobilskott vid centralen/nordstan...

Resan till GBG från sthlm innebar också bla 2 timmar försening på tåget mot Malmö i går då nån stackare hamnat under tåget i Flemingsberg c:a 10 minuter innan jag skulle åkt från Södertälje syd...

På väg från Malmö norröver var det elfel mellan Lund och Hässleholm så inte ett tåg gick då heller från Malmö, blev buss till Lund och sen otroligt nog ett Öresundståg som vände norrifrån i tid, sen vidare till Varberg med stopp i Ängelholm och Helsingborg var tanken, ja då på väg från Ängelholm så var det nån annan stackare som hamnat under spåret i Halmstad c:a 10 minuter innan vi kom dit, så jag fastnade i Laholm och fick ta buss till Halmstad där tågen gick... Kom två timmar försent till Varberg och hotellet än tänkt... Så om någon kan erinra sig att de någonsim haft så många problem med tåg under en dag får de gärna säga till ;) - folk som fått vänta längre, garanterat, men tre stora tågstopp på olika sträckor samma dag är nog svårslaget :p

Sputnik

Citat från: virtual1 skrivet 09 maj 2018, 16:45:06 PM
folk som fått vänta längre, garanterat, men tre stora tågstopp på olika sträckor samma dag är nog svårslaget :p
Välkommen till en typisk dag med Stockholms pendeltågstrafik  ;D

virtual1

Citat från: Sputnik skrivet 10 maj 2018, 19:55:55 PM
Välkommen till en typisk dag med Stockholms pendeltågstrafik  ;D

Haha, fast då är det sällan tre olika sträckor ;)