Skånetrafikens buss Nobina 7290 i Handengaraget

Startat av ks, 05 maj 2018, 18:37:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ks

Hej!

Åkte precis förbi Nobinas depå i Handen, och där stod en av Skånetrafikens Solarisbussar — Nobina 7290. Vet någon varför den stod där?
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

AdmirT

Den ska på rekond i Estland för att bland annat få ny grå klädsel, usb-uttag, ny ljusgul lack med mera. Finns mer info om det på Busslands hemsida
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

ks

Citat från: AdmirT skrivet 05 maj 2018, 18:52:26 PM
Den ska på rekond i Estland för att bland annat få ny grå klädsel, usb-uttag, ny ljusgul lack med mera. Finns mer info om det på Busslands hemsida
Tack för svar!
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Anders.o93

Citat från: AdmirT skrivet 05 maj 2018, 18:52:26 PM
Den ska på rekond i Estland för att bland annat få ny grå klädsel, usb-uttag, ny ljusgul lack med mera. Finns mer info om det på Busslands hemsida
Ny ljusgul färg?
Är det en ljusare gul färg på de rekonderade bussarna? Eller du menar bara att den ska få ny fräsch lack?

AdmirT

Citat från: Anders.o93 skrivet 05 maj 2018, 22:20:08 PM
Ny ljusgul färg?
Är det en ljusare gul färg på de rekonderade bussarna? Eller du menar bara att den ska få ny fräsch lack?

Tycker att den nya färgen är lite ljusare är den ursprungliga, men det kan vara en synvilla
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Anders.o93

Citat från: AdmirT skrivet 06 maj 2018, 00:13:27 AM
Tycker att den nya färgen är lite ljusare är den ursprungliga, men det kan vara en synvilla
Har jag faktiskt inte tänkt på. Men du kan ha helt rätt, de har ju en ny ljusgrön färg på stadsbussarna. Ska ut och jämföra, men det är mest rekonderade bussar här i NV Skåne nu.

Walter

Trodde inte 72 serien skulle rekondas men där ser man. 7290 torde vara en av de första i den serien och är man då klar med 25xx? Ska 768x också rekondas?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: Walter skrivet 06 maj 2018, 10:11:14 AM
Trodde inte 72 serien skulle rekondas men där ser man. 7290 torde vara en av de första i den serien och är man då klar med 25xx? Ska 768x också rekondas?

Förövrigt så har många 77xx rekondas.