Arriva 6915 & 6918 - 4 maj 2018

Startat av Hasse L, 04 maj 2018, 14:46:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


Mikael T Nilsson

Snyggt fångat! Två av tre som kommit i linjetrafik!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AO

Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?

buskörare

Citat från: AO skrivet 04 maj 2018, 16:28:55 PM
Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?

Låggolv. Och 18 är max för flera uppställningshållplatser på 670.

Fredrik Gelin

Hur gör ni då med B9:orna som väl är 18,75m allihop?
Det verkar fungera vid Söderhamnsplan och Tekniska iaf.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 maj 2018, 17:39:46 PM
Hur gör ni då med B9:orna som väl är 18,75m allihop?
Det verkar fungera vid Söderhamnsplan och Tekniska iaf.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Oj, trodde de var 18. Nej, de funkar inte bra vid Tekniska och knappt vid Söderhamnsplan heller. Fråga cyklisterna som korsar Valhallavägen bakom våran hållplats vad dom tycker ;) För få platser att ställa sig på gör att det är väldigt svårt att komma åt hållplatserna rätt om vi kommer i fel ordning.
Så är dessa kortare är det kanon på det sättet.

Måns Johannesson

Citat från: AO skrivet 04 maj 2018, 16:28:55 PM
Ser att dessa bara är 18 m varianten och inte 18,75 m som beställts tidigare till de regionala linjerna. Är det varianten med låggolv eller har de trappsteg bakom den bakersta dörren?


Fast de röda MAN-vagnar Arriva tidigare beställt (6900-6914) är ju även de 18 meter. Däremot har ju Keolis beställt en massa 18,75 meters MAN vagnar för trafik utanför innerstan.


/Måns