Huvudmeny

Södertälje 2004

Startat av Bussmicke, 01 maj 2018, 09:30:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Det varkar vara poppis att visa bilder från 2000-talet just nu varför jag också hakar på. 
Mitt stora misstag 2004 var att fota i Jpeg och inte RAW när jag slutade med Diafilm.
Från Juni till Oktober nångång 2004 var det Tyvärr bara Jpeg innan jag tog förnuftet till fånmga att inte slänga bort bildinformation genom att fota Jpeg.









Bjuder på en Gif jag gjorde en gång, minns inte hur man gjorde detta.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Mycket trevligt. Gärna fler trådar. Får man önska tar jag gärna Swebuss express från 1995 till 200 någonting.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 01 maj 2018, 09:30:08 AM
Det varkar vara poppis att visa bilder från 2000-talet just nu varför jag också hakar på. 
Mitt stora misstag 2004 var att fota i Jpeg och inte RAW när jag slutade med Diafilm.
Från Juni till Oktober nångång 2004 var det Tyvärr bara Jpeg innan jag tog förnuftet till fånmga att inte slänga bort bildinformation genom att fota Jpeg.

Bjuder på en Gif jag gjorde en gång, minns inte hur man gjorde detta.


Trevligt Micke!  :)

Citat från: Walter skrivet 01 maj 2018, 10:01:36 AM
Mycket trevligt. Gärna fler trådar. Får man önska tar jag gärna Swebuss express från 1995 till 200 någonting.

Fixar det strax :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Verkligen trevliga bilder! Swebus 1414 var en av de bussar som stod vid gamla cementgjuteriet i Uppsala en tid innan den gick till skrot 2006.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

homer

mycket trevliga bilder, men vilka lik som rullade i staden... bussarna ser verkligen bedrövliga ut. gissar att dom är cirka 15 år gamla 2004. bussar som har ungefär samma ålder  idag (trängselbussarna) ser mycket mer välbehållna ut...

Ersa

Citat från: homer skrivet 03 maj 2018, 17:14:40 PM
mycket trevliga bilder, men vilka lik som rullade i staden... bussarna ser verkligen bedrövliga ut. gissar att dom är cirka 15 år gamla 2004. bussar som har ungefär samma ålder  idag (trängselbussarna) ser mycket mer välbehållna ut...

Det där styrs ju helt av huvudmannen med vilken kravnivå man väljer. Idag har både SL och UL rätt hårda krav på sina entreprenörer, att det blir viten om man kör runt med t.ex trasiga luckor, spräckra bakljusglas, mjölkiga rutor, samt lackskador efter reklam.
Förr i tiden, omkring 2004, fanns inga sådana krav. Då fick man ju helt onödiga utgifter och minskad vinst om man lagade saker som ingen ändå brydde sig om att anmärka på. Som synes fanns det inte ens krav på skyltad destination, utan linjenumret räckte bra. Idag skulle väl resenärerna i bl.a Södertälje få panik om destinationen föll bort från alla deras bussar.

Bussmicke

Citat från: Oskar A skrivet 03 maj 2018, 09:21:33 AM
Verkligen trevliga bilder! Swebus 1414 var en av de bussar som stod vid gamla cementgjuteriet i Uppsala en tid innan den gick till skrot 2006.

Jo, fotograferade över staketet 20/5 2005 och i Hölöskroten 7/2 2006
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: homer skrivet 03 maj 2018, 17:14:40 PM
mycket trevliga bilder, men vilka lik som rullade i staden... bussarna ser verkligen bedrövliga ut. gissar att dom är cirka 15 år gamla 2004. bussar som har ungefär samma ålder  idag (trängselbussarna) ser mycket mer välbehållna ut...
En stor skillnad idag mot hur det såg ut 2004 är att entreprenörerna åtminstone i SL-trafiken lagt ned viss möda på att snygga till sina äldre kontraktsbundna bussar eftersom det blir billigare än att köpa nya bussar.
Tidigare var det inte ovanligt att bussarna förväntades klara 14-16 år av hårt slitage i SL-trafiken utan några större insatser.
Allt var således inte bättre förr som sagt.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk