1 Maj 2018 -Omlagt i City = Fototips

Startat av Kvarne, 28 april 2018, 10:40:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

1 maj med alla dess demonstrationer närmar sig med stormsteg. Detta innebär för oss i Sthlm City att många linjer är omlagda.

Det renderar en hel del trevliga fototips för er bussdiggare. Man kommer kunna se flertal av Citys bussar och linjer på ovanliga ställen.

HORNSBERGSLINJER
1:an kommer gå som 4an mellan Fridhemsplan och fram till Jungfrugatan där den åter kommer in på sin ord. linjesträckning
2:an under demonstrationstiden endast att trafikera kring Norrtull och Odenplan(Kör Sveavägen från Norrtull till Odengatan)
4:an kommer köra i Södra Länken från Gullmars och dyka upp vid Årstamynningen och köra via Årstaberg-Södertäljevägen bort till Hornstull
50 kommer köra som 61:an från Kungsholmstorg över Barnhusbron för att åter gå på linjen vid Tegnérgatan
54:an kör efter Bolinders plan upp via Blekholmsterrasen och vänder via Cityterminalen och lilla utfarten mot Klarabergsviadukten
65:an gör som 54:an
67:an kör som 4:an bort till Sibyllegatan där den sticker ner och in på ordinarie linje


Så för er som vill fånga ovanligheter så rekomenderas Årstaberg där 4:an kommer ha hpl-stopp utanför terminalen under dagen. Även Cityterminalen är intressant.  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

igel

Varför har man valt att Köra 4:an så långt, varför bara inte väna den i Hornstull, eller låta de ansluta till tvärbanan i Liljeholmen?

Fredrik Gelin

Gissningsvis för att varianten körts tidigare med positiva resultat.
Fyran går ju betydligt oftare än tvärbanan och inte riktigt samma sträcka har jag för mig.
En bieffekt är också de blipp som resenärerna mellan Liljeholmen och Gullmarsplan bidrar med.
Fyran går ju på ett VBP-avtal...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk