2008 - då 509:an fortfarande passerade Mörby centrum - Busslink 4169 & 6954

Startat av Mikael T Nilsson, 26 april 2018, 18:56:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer två drygt tio år gamla bilder från Mörby centrum, då Råstalinje 509 fortfarande passerade där under sin dåvarande linjesträckning mellan Djursholms torg och Brommaplan.

Först f.d. Handenvagn 6954 mot Djursholms torg.



Sedan f.d. Norrortsvagn 4169 (en så kallad "hockeyklubba") mot Brommaplan.

Råsta hade en del äldre Volvo- och Scanialedvagnar denna tid.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare


Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 26 april 2018, 19:19:30 PM
Oj, var det så nära i tid. Trodde det var längre sen än så.

Jag reagerade också på att det trots allt var så nära i tid när jag gick igenom bildarkivet. Busslink blev ny entreprenör för Råsta 2007 och tog över trafiken från Connex (eller om det hette Veolia redan då).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 april 2018, 19:26:36 PM
Jag reagerade också på att det trots allt var så nära i tid när jag gick igenom bildarkivet. Busslink blev ny entreprenör för Råsta 2007 och tog över trafiken från Connex (eller om det hette Veolia redan då).

Just ja, de hade inte Råsta så länge.

Mikael T Nilsson



Hittade även denna bild på 509:an samma år. Ett gäng Scania Maxci i 71xx-serien från Ösmo eller Handen flyttades till Råsta ca 2007/08.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

Tack så hemskt mycket för bilderna på dessa underbara vagnar Mikael! Det är så väldigt synd att jag aldrig hann åka dem lika mycket som jag gör med andra vagnar nu för tiden (då jag endast var 6 -7 år gammal då  ;D), Men om interiörbilder finns på dessa uppskattas det enormt!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Buzzlover skrivet 27 april 2018, 09:37:45 AM
Tack så hemskt mycket för bilderna på dessa underbara vagnar Mikael! Det är så väldigt synd att jag aldrig hann åka dem lika mycket som jag gör med andra vagnar nu för tiden (då jag endast var 6 -7 år gammal då  ;D), Men om interiörbilder finns på dessa uppskattas det enormt!

Kul att du uppskattade bilderna!  :)
Jag hittar tyvärr inga interiörbilder, men någon annan Bussnackare kanske har bilder.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.