Arrivas nya blå MAN, nån som har bild från Neoplan?

Startat av buskörare, 26 april 2018, 10:14:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 maj 2018, 09:05:15 AM
Mobilen? Man har väl en riktig kamera med sig, åtminstone en kompaktkamera? =)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Då ska man alltid ha den laddad och plats för den också ;) - springer inte jämnt med jacka eller väska med mig...

Mikael T Nilsson

Citat från: virtual1 skrivet 04 maj 2018, 09:12:41 AM
Då ska man alltid ha den laddad och plats för den också ;) - springer inte jämnt med jacka eller väska med mig...



Det är inte alltid man hinner få upp kameran. Gick i andra tankar när nya 6918 dök upp, men jag hann i alla fall ta en något suddig mobilbild.  :) I skrivande stund trafikerar syskonvagn 6915 linje 670.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Kör 670 lokalgatan Mörby Gårdsväg till Danderyd?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 maj 2018, 17:33:48 PM
Kör 670 lokalgatan Mörby Gårdsväg till Danderyd?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Hej,

Det stämmer. Så båda stomlinjerna passerar fotovänligt Mörbylund i båda riktningarna. :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 maj 2018, 17:33:48 PM
Kör 670 lokalgatan Mörby Gårdsväg till Danderyd?

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Skulle bli ett j***a vändande annars  ;)

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 maj 2018, 17:47:27 PM
Hej,

Det stämmer. Så båda stomlinjerna passerar fotovänligt Mörbylund i båda riktningarna. :-)
Synd att miljön är så tråkig där, mest träd och buskar

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

igel

Citat från: buskörare skrivet 04 maj 2018, 19:42:03 PM
Skulle bli ett j***a vändande annars  ;)
När det var ett trasigt fordon (buss) i Stocksundsavfarten i efermiddagsrusningen, var det ett himla snurrande i terminalen med de fem stomlinjerna 176,177,178,670,676.

Mr.Omsi


igel

Varför har man valt att placera varselljusen så långt in från sidan på MAN bussarna, det blir ju nästan lite vilseledande om fordonsbrädden när de sitter så långt in.

buskörare

Citat från: igel skrivet 04 maj 2018, 21:48:59 PM
När det var ett trasigt fordon (buss) i Stocksundsavfarten i efermiddagsrusningen, var det ett himla snurrande i terminalen med de fem stomlinjerna 176,177,178,670,676.

Ja, det kan jag tänka mig inte är kul i rusningen.

buskörare

Ryktet säger att Vaxholmsdepån får nya rampkopplingar i helgen, så det borde betyda att det kommer minst 1 till nu i helgen och att dessa flyttas ut till oss. Jag jobbar inte, så det visar sig på måndag :)

Fredrik Gelin

Citat från: buskörare skrivet 04 maj 2018, 19:42:03 PM
Skulle bli ett j***a vändande annars  ;)
Ah, nu är jag med,jag trodde att bilden var tagen vid den ökända gångbron uppe vid Mörby centrum. Därav min fundering.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 maj 2018, 09:00:47 AM
Ah, nu är jag med,jag trodde att bilden var tagen vid den ökända gångbron uppe vid Mörby centrum. Därav min fundering.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Okej! Nä, där åker vi inte  :)

buskörare

Idag tror jag de första 5 MAN-bussarna blir Vaxholmsbor. Rampen är förberedd och lappar är uppe, samt att jag såg en av mina kollegor köra en idag. Ev 4, den som kom i helgen var inte numrerad i morse i alla fall. Men ska bli lite spännande trots allt!

homer

Citat från: buskörare skrivet 08 maj 2018, 15:27:29 PM
Idag tror jag de första 5 MAN-bussarna blir Vaxholmsbor. Rampen är förberedd och lappar är uppe, samt att jag såg en av mina kollegor köra en idag. Ev 4, den som kom i helgen var inte numrerad i morse i alla fall. Men ska bli lite spännande trots allt!

Det är ju alltid trevligt med nya bussar.. MAN ledbussar är ju raka motsatsen till Volvo b9S. Tysta vid förarplatsen, bra AC/värme... men där slutar de positiva... synd att man köper stadsbussar med obefintlig komfort... otäta dörrar, studsiga och skakiga när man kör över 60, samt att MAN inte gå att få med farthållare