Arrivas nya blå MAN, nån som har bild från Neoplan?

Startat av buskörare, 26 april 2018, 10:14:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Jag är så himla nyfiken på våra nya blå, är det nån som bor i krokarna av Kungens Kurva och har bild på dom? Har fått för mig att dom står där.

Mr.Omsi

#1
CLF935, COS849 och EJA838 är sedan igår, 26/4, påställd och registrerad hos Arriva i Täby, möjligtvis fler

EDIT:
Komplett lista just nu är:
CLF935
COS849
EJA838
EKG584
SCF352
SCF613
SXE595
SXF013

Påställda 27/4
SXB793
TPJ781

Märkte också att SCF352 har en annan MAN A23 haft innan, lite kul att regnumret lever vidare på en buss av samma modell  :D

buskörare

Citat från: Mr.Omsi skrivet 27 april 2018, 08:54:58 AM
CLF935, COS849 och EJA838 är sedan igår, 26/4, påställd och registrerad hos Arriva i Täby, möjligtvis fler

Kul!!

buskörare

Utrustas de med biljettmaskin och liknande efter att de blivit påställda? Nån som vet?

Mr.Omsi

Citat från: buskörare skrivet 27 april 2018, 09:13:33 AM
Utrustas de med biljettmaskin och liknande efter att de blivit påställda? Nån som vet?
De brukar vara nästintill färdiga för trafik vid påställning

buskörare

Citat från: Mr.Omsi skrivet 27 april 2018, 09:35:43 AM
De brukar vara nästintill färdiga för trafik vid påställning

Spännande! Ryktet säger nämligen att de är försenade. Så vi får se!

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Mr.Omsi skrivet 27 april 2018, 08:54:58 AM
CLF935, COS849 och EJA838 är sedan igår, 26/4, påställd och registrerad hos Arriva i Täby, möjligtvis fler

Du kan føje EKG584 til listen.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson


Mr.Omsi

Uppdatering med 2 nya i listan
SXB793
TPJ781

Hörde att de ska stå nån blå MAN i Täbygaraget nu

buskörare

Citat från: Mr.Omsi skrivet 28 april 2018, 21:50:26 PM
Uppdatering med 2 nya i listan
SXB793
TPJ781

Hörde att de ska stå nån blå MAN i Täbygaraget nu

Det stod ingen där igår vid 10 i alla fall. Om den inte stod inne.


Gano

Hej, Såg precis att Swedistransit på instagram har lagt upp både bilder på en av de nya bussarna och även lite interiörbilder. Bussen var förövrigt Arriva 6915.

igel

Citat från: Gabbe skrivet 02 maj 2018, 07:08:48 AM
Hej, Såg precis att Swedistransit på instagram har lagt upp både bilder på en av de nya bussarna och även lite interiörbilder. Bussen var förövrigt Arriva 6915.
Av interiörbilderna att dömma verkar de vara likadana som de röda MAN ledbussarna som har levererats till Norrort.
Tyvärr har de valt att ha lägre reskomfort än Keolis har på 4an. Det är väl kanske inte riktigt dethär som man en gång i tiden såg framför sig som regional standard eller vad det nu hette.

buskörare

Citat från: igel skrivet 02 maj 2018, 07:51:43 AM
Av interiörbilderna att dömma verkar de vara likadana som de röda MAN ledbussarna som har levererats till Norrort.
Tyvärr har de valt att ha lägre reskomfort än Keolis har på 4an. Det är väl kanske inte riktigt dethär som man en gång i tiden såg framför sig som regional standard eller vad det nu hette.

Nej, jag är djupt besviken. Man har verkligen inte alls tänkt på vad för trafik de ska gå.

Buzzlover

Citat från: igel skrivet 02 maj 2018, 07:51:43 AM
Av interiörbilderna att dömma verkar de vara likadana som de röda MAN ledbussarna som har levererats till Norrort.
Tyvärr har de valt att ha lägre reskomfort än Keolis har på 4an. Det är väl kanske inte riktigt dethär som man en gång i tiden såg framför sig som regional standard eller vad det nu hette.

Detta kan ju förövrigt vara ett undantag eftersom Norrort har en sådan akut blåbuss-brist så kanske denna leverans skulle varit röd men blev blå i sista sekund? Jag kan ju ha fel men efter att tillsammans med en annan aktiv bussnackare spanat in 6915 igår så känns det som att min teori kan stämma, eller så är det menat att dessa endast ska gå på 178an?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!