SL 689"Tynningöbussen"...

Startat av Ulf Berlin, 20 april 2018, 20:35:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...kommer,enl mycket trovärdiga uppgifter,att säljas inom en snar framtid.
Det ligger väl nära tillhands att anta att"en av de stora"övertar denna trafik.../Ulf

buskörare

Tar Keolis över den helt i egen regi då kanske?

Lars-Håkan_E

Gällande avtal för linjen upphör 19 augusti 2018 utan möjlighet till ytterligare förlängning.

En annan operatör kommer att utföra trafik från 20 augusti 2018 till i första hand 3 augusti 2021, detta målbeslut fattades av TF redan i augusti 2016.

Den som tar över trafiken får avslöja detta själv eller så får ni se detta i pressmeddelanden.

Ersa

Hur avgörs operatörsfrågan på Tynningö numera? Vanlig offentlig upphandling?
Har man pga omständigheterna där fått lov att acceptera att man inte kan slå ihop denna ö med något gigantiskt trafikområde på 300 bussar? Tänkte närmast på Vallentuna som jämförelse, där det ju var helt otänkbart att upphandla 27-28 bussar som ett eget trafikområde.

Ted Selander

I en bildtext ur den länkade artikeln från januari i år avslöjas den nye trafikutövaren.

https://mitti.se/nyheter/efter-decennier-slutar/

Lars_L

Citat från: Ersa skrivet 21 april 2018, 09:05:55 AM
Hur avgörs operatörsfrågan på Tynningö numera? Vanlig offentlig upphandling?
Har man pga omständigheterna där fått lov att acceptera att man inte kan slå ihop denna ö med något gigantiskt trafikområde på 300 bussar? Tänkte närmast på Vallentuna som jämförelse, där det ju var helt otänkbart att upphandla 27-28 bussar som ett eget trafikområde.

Upphandling krävs ju alltid, om än man kanske klarar sig under värdet för att få göra direktupphandling istället. Det finns nog ingen som helst synnergi i att koppla ihop området med något annat saknas sådana tror jag nog det skulle kunna vara aktuellt även i andra fall. Om Vallentuna inte redan hade varit ihopkopplad med Märsta, hade det kanske sett annorlunda ut. Och att så gjordes en gång var väl delvis för att Vallentuna saknat egen depå.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Ulf Berlin

Förvånansvärt bra artikel(för att vara denna tidning..)/Ulf

Bussmicke

Skit också, då måste jag dit i sommar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 21 april 2018, 23:28:36 PM
Skit också, då måste jag dit i sommar.

Inte det sämsta Micke, senast jag var där åkte vi över från Norra Lagnö med den då avgiftsbelagda färjan (det fanns bara returbiljetter så vi ficka åka två enkla på en sådan). Promenad längs Tynningövägen, ett törstsläckande stopp i handelsboden (nedlagd) hanns med innan sista etappen med bussen mot Höganäs.

Lustigt nog har familjen Google hittat buss 24 utmed sin promenad!
https://www.google.se/maps/@59.3772254,18.3885386,3a,75y,327.29h,90.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIUe_YPN67JuxITPz8pygpQ!2e0!7i13312!8i6656

Bussmicke

Den bussen rullade sist jag var på ön.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.