Unik upplevelse på söndag 22/4-2018! Glöm inte kamerorna!

Startat av at1981, 18 april 2018, 13:45:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

På söndag kan ni få uppleva något extremt sällsynt! :)
Ta tillfället i akt och åk med och glöm inte heller era kameror! :)

Ni får nämligen chans att åka med SL-linje från Märsta till Tierp! :D

Länk:
https://sl.se/ficktid/vinter/V40K.pdf

* Avresa från Stockholm kl. 1:27 (enligt tidtabell för linje 41) (-30 min. enligt SL:s reseplanerare)
* Ankomst Märsta kl. 2:04 (enligt tidtabell för linje 41) (-30 min. enligt SL:s reseplanerare)
* Avresa från Märsta kl. 2:06
* Ankomst till Tierp kl. 3:47
* Gå på morgonpromenad i Tierp
* Ta tåget från Tierp kl. 4:41 till Uppsala
* Tåget ankommer till Uppsala kl. 5:17
* Bussen avgår från Uppsala kl. 5:39
* Bussen ankommer till Sky City kl. 6:28
* Tåget avgår från Arlanda kl. 6:41
* Tåget ankommer till Stockholm kl. 7:18

TREVLIG RESA!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Nico

Är väl i grund bara en planerad tågersättning. Liknande har ju körts tidigare, om än med de förutvarande linjenumren. Det udda är då kopplingen till Tierp, men det är väl något samarbete med UL.

Antagligen ett arbete som väl även påverkar Upptåget och så har man valt en gemensam lösning. Frågan är om det ens är en SL-buss som kommer att användas? Troligare är väl att man hyr in turistbussar för detta.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Carl Eric

Citat från: Nico skrivet 18 april 2018, 16:12:31 PM
Är väl i grund bara en planerad tågersättning. Liknande har ju körts tidigare, om än med de förutvarande linjenumren. Det udda är då kopplingen till Tierp, men det är väl något samarbete med UL.

Antagligen ett arbete som väl även påverkar Upptåget och så har man valt en gemensam lösning. Frågan är om det ens är en SL-buss som kommer att användas? Troligare är väl att man hyr in turistbussar för detta.

Jag hoppas på det, har åkt nattbussen Stockholm - Uppsala en gång efter ett sent arbetspass och det var inte någon höjdare med de stadsbuss-stolar som Arrivas OmniLink erbjöd...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 18 april 2018, 20:12:32 PM
Jag hoppas på det, har åkt nattbussen Stockholm - Uppsala en gång efter ett sent arbetspass och det var inte någon höjdare med de stadsbuss-stolar som Arrivas OmniLink erbjöd...

Det är antagligen Nobina och UL bussar.

at1981

Citat från: Carl Eric skrivet 18 april 2018, 20:12:32 PM
Jag hoppas på det, har åkt nattbussen Stockholm - Uppsala en gång efter ett sent arbetspass och det var inte någon höjdare med de stadsbuss-stolar som Arrivas OmniLink erbjöd...

Hejsan!

Jag förstår dig mer än väl! :( Beklagar sorgen!  :'(
Hoppas du skällde ut SL rejält efteråt >:( eftersom Arriva inte ansåg att passagerarna ar värda något bättre! :'(
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Antlucl

Ersättningsbussarna körs av turistbussar, Scania Omnilink 1, B9S och lite annat. Sitter just nu på en av ersättningsbussarna faktiskt, en Volvo turistbuss. Så det är inte Arriva som kör och det är ingen mer skyltning en lappar. Jag vet dock inte vilken buss som kommer köra nattavgången. Nu under dagen har det varit en del kaos med alla ersättningsbussar i Uppsala.

at1981

Hejsan!

Hur noga var det med med biljett-viering/kontroll om kunderna hade betalt
både SL- och UL-taxa för länsöverskridande resor?

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Ersa

Citat från: at1981 skrivet 23 april 2018, 09:25:02 AM
Hejsan!

Hur noga var det med med biljett-viering/kontroll om kunderna hade betalt
både SL- och UL-taxa för länsöverskridande resor?

Antagligen samma som på sträckan Arlanda - Åby vsk (och omvänt) på UL 806, samt på sträckan Uppsala - Åby vsk (och omvänt) på SL 677.

Så unikt är det ändå inte med gult och blått/rött i varandras län.

Buzzlover

Citat från: thattransportnerd skrivet 21 april 2018, 15:24:42 PM
Ersättningsbussarna körs av turistbussar, Scania Omnilink 1, B9S och lite annat. Sitter just nu på en av ersättningsbussarna faktiskt, en Volvo turistbuss. Så det är inte Arriva som kör

Nja, nu är det ju Nobina som har hand om just ersättningstrafiken för MTR så att det skulle bli/vara Arriva skulle väl vara ett nödläge
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!