Ikarus Club 300

Startat av 1896, 17 april 2018, 16:33:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Kan någon förklara sifferbeteckningen Ikarus tillämpar ? Om jag söker HBT337 på SBH, så står det att det är rubricerad modell, men om jag söker i modell listan på Fotobus sidan, så finns inte modellen, och att plöja igenom den där djungeln av Ikarus modeller på jakt efter en Club 300, det låter sig omöjligt göras. Om jag söker upp LFT136 på SBH, som anges vara en "Ikarus 259", så finns inte den modellbeteckningen heller i listan på fotobus. Även om jag inte hittar nämnda bussar, så hade det varit kul att hitta bilder på likadana bussar, fast det är klart, alla Ikarus bussar ser ju likadana ut, så vad betyder siffrorna ?


1896

Tack Lars, den sökfunktionen borde jag ha tänkt på. När man söker efter fordon på olika sajter eller i andra sammanhang så brukar det finnas någon form av logik i uppställningarna, men just Ikarus har jag aldrig fått grepp om.

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 17 april 2018, 19:19:34 PM
Tack Lars, den sökfunktionen borde jag ha tänkt på. När man söker efter fordon på olika sajter eller i andra sammanhang så brukar det finnas någon form av logik i uppställningarna, men just Ikarus har jag aldrig fått grepp om.

De flesta Ikarus karosserna innan Club 300 modellen heter olika beroende på om de är baserade på Scania eller Volvo chassi kommer du att märka.

1896

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 17 april 2018, 19:22:09 PM
De flesta Ikarus karosserna innan Club 300 modellen heter olika beroende på om de är baserade på Scania eller Volvo chassi kommer du att märka.


Jaha, jag fick ett intryck av att det var olika siffror på olika årsmodeller också.