Delfinbuss i poliseskort

Startat av buskörare, 06 april 2018, 12:57:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Såg precis en eskort och i den åkte en liten Delfinbuss. Här för mig att jag har sett dom förr, är det alltid Delfinbuss som kör om de behöver en "större liten" buss?

buskörare

Och nu kom en till, också med en Delfinbuss i.

zjbus

Är det något speciellt med Delfinbuss, är väl knappast en sådan här du menar med liten delfinbuss? http://erret.se/Bussar/Bussbilder/DSG_6173.jpg


zjbus

Min och min, googlade på Delfinbuss för att se vad det var och hittade den, det var ju en väldig skillnad.

buskörare

Jag tog förgivet att alla visste att Delfinbuss var företaget. Det kanske var fel gjort.

zjbus

Jag visste det inte men man lär sig alltid något nytt, tack.

buskörare

Citat från: zjbus skrivet 06 april 2018, 19:12:56 PM
Jag visste det inte men man lär sig alltid något nytt, tack.

Tur att mitt misstag kan lära nån annan saker också  ;D

Mikey

Delfinbuss har varit med tillsammans med poliseskorterna vid statsbesök i flera år, åtminstone så länge jag jobbat ute på Arlanda. Tidigare (kanske även nu?) körde dom oftast med en eller två Iveco Rapido. De som åker i bussarna är svenska representanter och eventuell media som följer med.

buskörare

Citat från: Mikey skrivet 06 april 2018, 20:49:57 PM
Delfinbuss har varit med tillsammans med poliseskorterna vid statsbesök i flera år, åtminstone så länge jag jobbat ute på Arlanda. Tidigare (kanske även nu?) körde dom oftast med en eller två Iveco Rapido. De som åker i bussarna är svenska representanter och eventuell media som följer med.

Okej, tack! Idag var det mercor dom körde med. Jag har nog inte tänkt på det förr, eller inte sett eftersom inte loggan syntes så tydligt.
Men då vet jag!  :)

Mikey

Jag hittade till och med en bild i mina gömmor på nämnda Iveco. Här fotad i samband med ankomsten av ett chilenskt statsbesök i maj 2016 där bussen hängde på bakom eskorten.