Stadstrafiken i Eskilstuna... [Bilder]

Startat av Tobias, 03 april 2018, 22:22:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Stadstrafiken i Eskilstuna körs med ett par olika modeller på bussar och jag tror jag lyckades pricka in samtliga av dessa under någon timme vid ett besök i stan den 23 mars 2018.
Som vanligt får man trycka på de om man vill ha de i lite större (och skarpare) format.


Vi börjar med Transdev 0106 på Drottninggatan som kör linje 31, Servicelinjen. Denna buss är av typ Ebus av märket BYD (rätta mig om jag har fel).


En Volvo 7700 B9LA, Transdev 3667 också den på Drottninggatan påväg mot Borsökna på linje 1.


Och en kortvagn av samma version, dvs Volvo 7700 B9L och det är Transdev 1260 också den på Drottninggatan.


Transdev 3532 i form av en Scania Citywide kommer här på Drottninggatan och svänger strax in på Rademachergatan mot Torshälla.


Transdev 3733 från 2008, en Volvo 8700 kommer här på samma plats som föregående bild.


Vi är på Rademachergatan där vi ser att Transdev 2635 just svänger in påväg mot Ekängen. Denna bussen har tidigare rullat i Göteborgsområdet om jag förstått rätt.


Och på Rademachergatan kommer senare Transdev 3589 som just lämnat Fristadstorget påväg mot Skogstorp.


Och just som det börjat skymma så kommer en gamling, Transdev 3584 från 2004 på linje 1 mot Torshälla.


Även denna bussen fick vara med på en bild från Drottninggatan.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

virtual1

Trevligt, men du fick inte alla typer ;-) - 1240 är en OmniLink gasbuss i kortutförande om jag inte är ute och cyklar, sen har du 1238 och 1239 som också är gasbussar men CityWide i kortutförande.

Taunusch

Trevliga bilder!

Du har också 3242 och 3243, Iveco Irisbus Citelis. De har tidigare gått på servicelinjen men dyker numera upp lite varstans.

Sputnik

Hjälp, vad många olika dom måste hålla kompetens på och reservdelar till.....

Bussmicke

1238 och 1239 är nya bussar va.?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Och 358x är fd Östergötland om jag inte minns fel. Brokig samling nya och äldre vagnar av olika slag. Kul för det ser man sällan numera.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2018, 21:41:37 PM
1238 och 1239 är nya bussar va.?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Japp, såg dem inte för några månader sen, men nu sist - tyvärr inget tillfälle att plåta dock

John P

Citat från: Sputnik skrivet 04 april 2018, 21:38:37 PM
Hjälp, vad många olika dom måste hålla kompetens på och reservdelar till.....

Jo, men knappast ovanligt, bussar flyttas mellan trafikområden , nya köps in och det är olika krav på olika linjer m.m . 3733 verkar ju desutom vara en regionbuss !?                   Vi har väl runt 8-10 olika vagntyper hos oss på vårt garage i Trollhättan t.ex.. (både stads och regionbussar)  Vi hade en mer enhetlig fordonsföotta när vi började avtalet, men nya bussar har tillkommit och även bättre begagnat ...
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Bussmicke

Betydligt roligare nu än innan med bara En vagntyp.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Även 3733 är en f.d. Göteborgsbuss. Levererades ursprungligen till Lila Express.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mikael T Nilsson

Tack för ett trevlig bildsvep med de olika vagntyperna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.