Sambus blir helägt av Björks

Startat av Fullgasspartid, 16 mars 2018, 20:26:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fullgasspartid


Ersa

Nu gissar jag bara, men kan det ha att göra med man anpassar sig till hur vissa huvudmän ställer kraven inför framtida upphandlingar? Så man kan fortsätta kvalificera sig och lägga anbud även i framtiden.

Lars-Håkan_E

Konstig utveckling.

Är alla de 23 ingående bolagen numera hel eller delägda av Björks o Byberg koncernen?

Att en hel del är det är ju bekant men alla?

Det skulle ju t.ex vara väldigt konstigt om Buss i Väst ägdes av Uddevalla Omnibuss... men det är ju precis samma sak.

Fullgasspartid

Ja allt är märkligt i denna bransch......
Först köper man upp KR och tar över skolpaketet låter några av delägarna köra
Dom som tyckte KR la alldeles för lågt anbud 2011......
Nu gissar bara jag också, men kan det vara så illa att man mjölkar ur det sista ur KR och fördelar ut det för dom som son kör Skoltrafik i Uppland?? För inte kan man köra för samma peng, där det påstods KR låg 40% under......

Sammtidigt är allt snurrigt en del bolag kör under KR på avtal från 2011 sammtidigt dom kör resten av samma paket under sambus som dom dessutom är delägare i, eller var för nu har alla sålt sina aktier😀

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 17 mars 2018, 09:04:22 AM
Konstig utveckling.

Är alla de 23 ingående bolagen numera hel eller delägda av Björks o Byberg koncernen?

Någon som vet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

kan man se de som att sambus inte längre är ett samverkansbolag utan ett bolag ägt av byberg och de anda bolagen är underentreprenörer

Sundås

Citat från: homer skrivet 22 mars 2018, 17:43:16 PM
kan man se de som att sambus inte längre är ett samverkansbolag utan ett bolag ägt av byberg och de anda bolagen är underentreprenörer

Så skulle jag tolka det, iallafall.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se