GS B43 på Stampgatan för 40 år sedan

Startat av Gunnar D, 16 mars 2018, 18:55:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



B43 467 har stannat till vid Vagnhallen Stampgatan i mars 1978.
De närliggande husen är sedan länge ersatt av andra. Urmakaren till vänster hette Einar Kull, tror jag.

Mvh Gunnar

WalleW

Fin stämningsfull bild  :).
Snöresterna på taket förstärker den gråruggiga känslan som vilar över den nästan öde och våta gatan...

/   M v h   Walle

Matti1524

Nu skulle man ha haft en stor GILLA-knapp ! :)
Scania CR76 var den första bussmodellen som jag fick övningsköra med när jag började på GS Gårdaverkstan.
Ett par år efter, när jag tog mitt körkort för tunga fordon, fick jag köra igen med gamla GS Scania CR76:or, som vi hade i skolan.

Allt är bara gamla minnen idag, som gamla Stampen bakom bussen.

MVH Matti

Anders Eriksson

Trevlig bild, ovanligt dock med standardbuss på linje 51. Trafikerades nästan uteslutande med ledbussar. Området runt f d vagnhallen Stampgatan är ganska förändrat idag med nya bostadsrättshus.

Bussmicke

Skulle vara intressant med en nytagen bild från exakt samma plats som jämförelse, Om det nu går.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gunnar D

#5


Citat från: Bussmicke skrivet 18 mars 2018, 09:35:02 AM
Skulle vara intressant med en nytagen bild från exakt samma plats som jämförelse, Om det nu går.

Så här ser det ut idag, 18 mars 2018, med M31 336.

Mvh Gunnar

Bussmicke

Viss skillnad.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 19 mars 2018, 18:54:02 PM
Viss skillnad.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Ja, frånsett vädret så bättre 1978