Förseningar pga framkomlighetsproblem

Startat av Fredrik Gelin, 08 mars 2018, 18:42:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Jag har sedan i höstas noterat att Arriva flitigt hänvisar till framkomlighetsproblem i Norrort, är det Norrtäljevägen som spökar?
Jag har dock även noterat samma meddelande på 524 som inte trafikerar Norrtäljevägen men som ändå var hela 12 minuter sen när jag skulle till tåget i morse.
I detta fall skulle det ju kunna vara trafiken genom Täby Kyrkby som spökar?

buskörare

Ofta känns det som man använder framkomlighetsproblem även när det är köer. Vilket väl kanske inte är fel i sak, köer hindrar ju framkomligheten. För 524 kan det väl vara både genom Täby kyrkby och om nått händer på Arningeleden vid tomkörning. Om det är första turen man kör.

Nico

Tja, det verkar som de olika trafikledningarna har sina egna "favoritorsaker" som de använder även när det blir rätt uppenbart att det inte kan vara rätt.

Ett av de andra bolagen i stan redovisar i tid och otid istället sina förseningar som "Hög belastning"... vilket blir både komiskt och lätt otroligt när det tex rör sig om en tidigt morgontur en helg och i ett område med ringa belastning.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman