Instälda turer i Norrort

Startat av igel, 08 mars 2018, 12:09:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 10 mars 2018, 17:03:31 PM
Trafikförvaltningen är ju väldigt liten numera, nu i en tid då det mesta är operatörsstyrt. Så jag vill nog påstå att det är dagens operatörer som är mest osamarbetsvilliga och historielösa. Men politiker och tjänstemän ligger tätt intill.

Jag vet inte. Vi fick ju inte köra den förlängda turen på 688 som 670 eftersom bussen var röd. En tur. Och för att få köra den som 688 var vi tvungna att märka upp alla hållplatser längs vägen med 688 och sätta upp tidtabell för den. Så jag vet inte om politikerna är så flexibla faktiskt.

igel

Citat från: buskörare skrivet 10 mars 2018, 17:30:05 PM
Jag vet inte. Vi fick ju inte köra den förlängda turen på 688 som 670 eftersom bussen var röd. En tur. Och för att få köra den som 688 var vi tvungna att märka upp alla hållplatser längs vägen med 688 och sätta upp tidtabell för den. Så jag vet inte om politikerna är så flexibla faktiskt.
Vad blev lösningen, ser i reseplaneraren att 688 går att åka med från Vaxholms kyrka på måndag, har man skyltat upp alla hållplatser.

buskörare

Citat från: igel skrivet 10 mars 2018, 19:21:09 PM
Vad blev lösningen, ser i reseplaneraren att 688 går att åka med från Vaxholms kyrka på måndag, har man skyltat upp alla hållplatser.

Nej, den ska inte finnas med i reseplaneraren alls, den skyltar Endast avstigning vid kyrkan. Varför den finns med på måndagar vet jag inte, den går alla vardagar i veckan. Även icke skoldagar. Kanske nått fel.

igel

Citat från: buskörare skrivet 10 mars 2018, 19:36:45 PM
Nej, den ska inte finnas med i reseplaneraren alls, den skyltar Endast avstigning vid kyrkan. Varför den finns med på måndagar vet jag inte, den går alla vardagar i veckan. Även icke skoldagar. Kanske nått fel.
Den finns med alla dagar i veckan, den skyltas även på displayen på hållplatsen.

buskörare

Citat från: igel skrivet 10 mars 2018, 20:12:10 PM
Den finns med alla dagar i veckan, den skyltas även på displayen på hållplatsen.

Såg det. Då är det nått fel helt enkelt.

BSB101

Citat från: buskörare skrivet 10 mars 2018, 17:30:05 PM
Jag vet inte. Vi fick ju inte köra den förlängda turen på 688 som 670 eftersom bussen var röd. En tur. Och för att få köra den som 688 var vi tvungna att märka upp alla hållplatser längs vägen med 688 och sätta upp tidtabell för den. Så jag vet inte om politikerna är så flexibla faktiskt.

Ja, usch för att behöva sätta upp tidtabeller och märka ut vad bussen går för då kanske man måste stanna för att släppa på och av resenärer.

OBS Ironi kan förekomma i detta inlägg.

buskörare

Citat från: BSB101 skrivet 11 mars 2018, 09:39:52 AM
Ja, usch för att behöva sätta upp tidtabeller och märka ut vad bussen går för då kanske man måste stanna för att släppa på och av resenärer.

OBSe Ironi kan förekomma i detta inlägg.

Ja, eftersom det är ett totalt felaktigt antagande från din sida så hoppas jag verkligen att det är ironi.

Lars-Håkan_E

I tidtabellstrycket för 688 framgår ju att turen 07:36 från Rindö smedja fortsätter till Danderyds sjukhus, så var är problemet?

En enkel variant är annars att låta bussen enbart stanna för avstigning bortom Vaxholms K:a, då behövs inga stolptidtabeller alls.

buskörare

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 11 mars 2018, 10:47:56 AM
I tidtabellstrycket för 688 framgår ju att turen 07:36 från Rindö smedja fortsätter till Danderyds sjukhus, så var är problemet?

En enkel variant är annars att låta bussen enbart stanna för avstigning bortom Vaxholms K:a, då behövs inga stolptidtabeller alls.

Det är ju just det dom gjort. Bussen skyltar Endast avstigning vid Vaxholms kyrka. Precis som jag skrivit tidigare.

Lars-Håkan_E

Citat från: buskörare skrivet 11 mars 2018, 11:26:26 AM
Det är ju just det dom gjort. Bussen skyltar Endast avstigning vid Vaxholms kyrka. Precis som jag skrivit tidigare.

Ja men fungerar det inte bra då?

buskörare

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 11 mars 2018, 13:52:42 PM
Ja men fungerar det inte bra då?

Det var ett svar på att det var operatörerna som inte ville ta egna initiativ snarare än politikerna som satte sig emot. Jag har aldrig påstått att denna tur vållar problem.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 11 mars 2018, 14:53:39 PM
Det var ett svar på att det var operatörerna som inte ville ta egna initiativ snarare än politikerna som satte sig emot. Jag har aldrig påstått att denna tur vållar problem.

Visst vill operatörerna ta egna initiativ, och visst kommer de med egna idéer. Men pga historielöshet och brist på syn på omvärlden är det oftast samma förslag som förre operatören i samma trafikområde redan provat en eller två gånger för bara några få år sedan. Ändå uppfinns hjulet om och om igen på nytt.

Detta gäller iofs även politiker. Vet inte hur många gånger jag läst om politiker från alla håll som velat uppfinna det helt nya konceptet "kallelseturer" i Roslagen, trots att dessa funnits sedan 1970-talet.

Lars-Håkan_E

Citat från: buskörare skrivet 11 mars 2018, 14:53:39 PM
Det var ett svar på att det var operatörerna som inte ville ta egna initiativ snarare än politikerna som satte sig emot. Jag har aldrig påstått att denna tur vållar problem.

Sorry, då missförstod jag, ber ödmjukast om ursäkt!