Fripassagerare (film)

Startat av Mr G, 28 februari 2018, 16:29:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

https://www.youtube.com/watch?v=rjgxmSFZWkI

Hur länge ska detta accepteras? 20 st fripassagerare väller in genom bakdörren på  179/5352 vagn 7740. Kista 28 feb kl 15.22.

吉先生

buskörare

I en text på Arrivas intranät står
Samverkansinsats mot hot och våld ska göra det tryggare att åka med linje 179

Och lite längre ner i en text om det står
Omedelbara insatser som ska pågå året ut.
Trafikvärdar viserar biljetter även vid bakdörrarna  (Tensta och Rinkeby på mornarna och Kista C på eftermiddagarna)
Förstärkt ordningsresurs på bussar och hållplatser
Resenärstrycket minskas genom att extrabussar sätts in

Att vända om den där linjens kultur är nog inte gjort på en kvart.

Ersa

Man får precis det samhälle man själv planerat och byggt upp. Centralism och miljonprogram innebär segregering, medan bristfälliga satsningar och/eller besparingar för kollektivtrafiken, med bl.a underbemanning, innebär lägre kvalitet. Märkligt nog är frågan aldrig hur länge sånt ska accepteras... då sådant snarare är normen idag.

igel

Citat från: Mr G skrivet 28 februari 2018, 16:29:19 PM
https://www.youtube.com/watch?v=rjgxmSFZWkI

Hur länge ska detta accepteras? 20 st fripassagerare väller in genom bakdörren på  179/5352 vagn 7740. Kista 28 feb kl 15.22.
Välkommen ut i verkligheten.

Och nej det är inte arkitekturen i miljonprogram som skapar detta, (se Grindtorp m.f.) utan dess invånare.

Sundås

Citat från: igel skrivet 28 februari 2018, 21:13:22 PM
Välkommen ut i verkligheten.

Och nej det är inte arkitekturen i miljonprogram som skapar detta, (se Grindtorp m.f.) utan dess invånare.

Ah, lite gamla hederliga generaliseringar och fördomar. Härligt!  ;D
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

BSB101

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2018, 17:27:33 PM
Man får precis det samhälle man själv planerat och byggt upp. Centralism och miljonprogram innebär segregering, <klipp>


Nej, det gör det inte. man kan inte beskylla en byggnad för segregering utan den beror på samhällsplaneringen och du syftar jag inte på den fysiska. Att Sverige är dålig på integration beror inte på centralisering eller bostadsprogram utan på andra politiska beslut som har skapt ett segregerat samhälle.

Mr G

Svårt att se vad detta skulle ha att göra med segregering att göra. Det finns massor med segregerade städer över hela världen. Men, jag tror att ingenstans tillåter man något liknande. Rätta mig om jag har fel.
吉先生

homer

Citat från: Mr G skrivet 02 mars 2018, 09:08:16 AM
Svårt att se vad detta skulle ha att göra med segregering att göra. Det finns massor med segregerade städer över hela världen. Men, jag tror att ingenstans tillåter man något liknande. Rätta mig om jag har fel.

gissar att du har rätt, varken i Rios slum eller Chicagos utkanter åker man utan att betala på bussen

Knut

Citat från: homer skrivet 02 mars 2018, 17:04:20 PM
gissar att du har rätt, varken i Rios slum eller Chicagos utkanter åker man utan att betala på bussen
I Oslo ser ut til at friåkning är ok, få kontroller
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

mittlinje

Oj - mer än Göteborg som har öppen visering, s k Göteborgssyndromet! ???

Skapar problem på linjer som trafikerar till och från Göteborgs-zonen.