Huvudmeny

Keolis 4848

Startat av Hasse L, 25 februari 2018, 10:57:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


XHU 370

Ett antal 48xx-vagnar (4846-52)? flyttades för en tid sedan från Hornsberg till Frihamnen, varifrån de bl.a. tursätts på 72:an, en eller två bussar verkar det bara vara. Har också setts ersätta blå buss på sexan.

Har 4852 farit vidare till Karlstad?

AdmirT

4852 är mycket riktigt i Karlstad
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Ulf Berlin

Dom ses(numera)även på Lidingö varje dag./Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 februari 2018, 21:41:38 PM
Dom ses(numera)även på Lidingö varje dag./Ulf



Det stämmer. Ett trevligt inslag med 12-metersvagnar bland alla boggivagnar på Lidingö.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 februari 2018, 17:15:29 PM


Det stämmer. Ett trevligt inslag med 12-metersvagnar bland alla boggivagnar på Lidingö.  :)
Inte för de resande eller chaufförerna,dock.../Ulf
(Om dom endast kunde få gå på 238an skulle dom räcka till.;))

Bussmicke

Vad är det för fel på 12 metersbussarna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 28 februari 2018, 16:57:46 PM
Vad är det för fel på 12 metersbussarna?

För små kanske?

Ulf Berlin


Ulf Berlin

Här passar dom bäst.:)

Keolis 4851 vid Torsvikstorg 1 mars./Ulf

Fredrik Gelin

Frihamnen har fått låna hybrider av Hornsberg för att täcka upp för de boggibussar som nu löpande får nya motorer hos MAN.
Normalt skall det gå hybrider på 72 och 238, men även på vissa andra Lidingölinjer där trycket i rusningen är något lägre.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Ulf Berlin

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 mars 2018, 07:46:43 AM
Frihamnen har fått låna hybrider av Hornsberg för att täcka upp för de boggibussar som nu löpande får nya motorer hos MAN.
Normalt skall det gå hybrider på 72 och 238, men även på vissa andra Lidingölinjer där trycket i rusningen är något lägre.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Kommer denna då först(av ibland 3 vagnar)till Lidingö C mot Ropsten blir det inte såå bra.../Ulf

Fredrik Gelin

Ungefär lika bra som när det kommer en normalbuss på 72:an som första buss till Östra Station mot Odenplan?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 01 mars 2018, 14:33:56 PM
Här passar dom bäst.:)

Keolis 4851 vid Torsvikstorg 1 mars./Ulf

Ja, jag kan tänka mig att de passar på Lidingös lokallinje där det är lite färre resande.
Fin bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Emellanåt får de 12-meters rycka ut på sexan också. Fast på de båda eftermiddagsturer som utgår från Hornsbergshallen ser jag bara blått.


ELA 963 - Keolis 4851.

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 02 mars 2018, 19:48:58 PM
Emellanåt får de 12-meters rycka ut på sexan också. Fast på de båda eftermiddagsturer som utgår från Hornsbergshallen ser jag bara blått.


ELA 963 - Keolis 4851.

Intressant! Mycket trevlig bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.