SL Trafikförändringar 2019

Startat av ichessy, 20 februari 2018, 18:56:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ichessy

Idag den 20 Februari 2018 hade Trafiknämnden i Stockholm Läns Landsting sammanträde och remissen för SL Trafikförändringar 2019 borde komma ut snart.

Det som i förväg kommit ut media är att SL planerar föralösa bussar. Vart dessa ska gå är dock oklart.

Väntar spänt på att remissen skall släppas  :)
Software Developer

Lars_L

#1
Nu är det i vilket fall utlagt på  nätet:
http://www.sll.se/Global/2.%20Kollektivtrafik/Nyhet%20bilaga/Trafikförändringsremiss%20T19%202018-2019_.pdf

Tyvärr funkar inte länkningen, men det är bara att "klistra in" i webbläsaren.
Edit: som framgår nedan fungerar länken nu och efter att de ändrat adressen, så har jag nu korrigerat länken ånyo, så nu är det bara att klicka :)

Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Ersa

Verkar som jag fick till det. Lägger man url-taggar omkring länken, så ska den börja fungera även om uppladdaren (lite klantigt/obetänksamt) lagt in åäö-bokstäver i filnamnet.

igel

När föreslogs det senast en trafikförändring i Vaxholms kommun?

buskörare

Citat från: igel skrivet 07 mars 2018, 20:52:27 PM
När föreslogs det senast en trafikförändring i Vaxholms kommun?

Kan det ha varit när man satte in 680 till Danderyd? Det gjordes väl iofs till hösten och fanns kanske inte med... typ 3 år sen? För 670X fanns redan då.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 07 mars 2018, 21:13:17 PM
Kan det ha varit när man satte in 680 till Danderyd? Det gjordes väl iofs till hösten och fanns kanske inte med... typ 3 år sen? För 670X fanns redan då.

Gick inte 680 till Tekniska högskolan för över 10 år sedan? Tycker mig minnas det.

Nico

Typ något i den vägen. Har för mig att hänvisningen fortfarande finns kvar i tunnelbanan.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

igel

Citat från: Ersa skrivet 07 mars 2018, 21:38:46 PM
Gick inte 680 till Tekniska högskolan för över 10 år sedan? Tycker mig minnas det.
Sommaren 07 gick den åtmindstone dit.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 07 mars 2018, 21:38:46 PM
Gick inte 680 till Tekniska högskolan för över 10 år sedan? Tycker mig minnas det.

Det är möjligt, har nog sett nån märkning någonstans.
Jag menade mest att åtminstone från 2012 när jag började i norrort, gick den hela vägen in till stan. Och först 2015-16 satte man in turer som bara gick till Danderyd. Utan att ändra annat än destination.

Bussmicke

Jag lyckades inte ladda ner den

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars_L

Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Tommy E

Nu föreslås sträckan Ekerö C-Skytteholm få ett eget linjenummer för att öka tydligheten och minska restiden. Detta råkar vara just vad undertecknad rekommenderade i ett mail till SLL redan förra våren... ;) Tyvärr står det inte vad linjenumret ska bli, men 310 är naturligtvis det självklara valet! 8)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Och 741 kommer tillbaka till Flottsbro, från Huddinge station den här gången.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 10 mars 2018, 07:36:47 AM
Och 741 kommer tillbaka till Flottsbro, från Huddinge station den här gången.

//Bussmicke

www.bussmicke.se

Är 741 det fastställda linjenumret? Går inte att utröna ur dokumentet.

Kristofer

Citat från: virtual1 skrivet 11 mars 2018, 08:38:07 AM
Är 741 det fastställda linjenumret? Går inte att utröna ur dokumentet.
På sidan 27 finns en kartbild där linjenumret står utsatt. Det innebär antagligen inte att numret är fastslaget, utan att det är arbetsnamnet för linjen. Men varför skulle den få ett annat nummer?
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.